مدیران خودروعصر اعتبار

توصیه‌های تندگویان برای طرح جایگزین مصوبه برج_باغ

عصر ساختمان- عضو پیشین شورای شهر تهران ابعاد مختلف لغو مصوبه برج_باغ را تشریح کرد.

توصیه‌های تندگویان برای طرح جایگزین مصوبه برج_باغ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدمهدی تندگویان با اشاره به لغو مصوبه برج ـ باغ در شورای شهر تهران و مهلت دو ماهه به شهرداری تهران برای ارائه لایحه جایگزین این مصوبه لغو شده، گفت: لغو مصوبه برج باغ در راستای حفاظت از فضای سبز پایتخت و باغات کار درستی بود که از سوی اعضای شورای شهر انجام شد. هرچند که در شورای شهر قبلی نیز تلاش‌های بسیاری انجام شد که این مصوبه را لغو کنیم اما به دلیل نداشتن اکثریت آرا نتوانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

    وی با بیان اینکه با لغو این مصوبه کار بزرگ شهرداری برای تدوین مصوبه جایگزین آغاز شده است، گفت: موضوع این است که در تهران با همه مشکلاتی که وجود دارد، باغاتی داریم که مالک دارد و اگر قرار باشد سودآوری مالکان از باغات در نظر گرفته نشود، امکاناتی فراهم می‌شود تا مالکان به سمت تخریب بروند.

    عضو پیشین شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران برای حفظ باغات در راستای جایگزینی مصوبه لغو شده برج باغ می‌تواند با اعتبارات مانده همه باغات باقی مانده را خریداری کند، گفت: شهرداری همچنین می‌تواند در ازای دریافت باغ از مالک، به مالکین زمین معوض بدهد و یا می‌تواند در ازای نگهداری درختان به مالکین کمک کند در غیر این صورت حقوق مکتسبه مالکین با لغو مصوبه برج باغ خدشه می‌بیند.

    تندگویان با بیان اینکه مصوبه برج باغ خوب نبوده اما حالا تعیین راه‌حل جایگزین بسیار مهمتر است، گفت: باید منفعت مالکین و حقوق مکتسبه آنها در لایحه جدید دیده شود، چراکه اگر مالک نفعی از این مصوبه جدید نبرد، حاضر هستند که با هر مدل زد و بند ، باغ را از بین ببرد و باغ‌های باقی‌مانده نیز تخریب شود.

    عضو پیشین شورای شهر تهران با بیان اینکه ما با افرادی روبه‌رو هستیم که حاضر هستنن با دادن جریمه منافع زمین را حفظ کرده و درختان را نابود کنند، گفت: شهرداری می بایست همزمان با طرح جایگزین اقدامات دیگری هم انجام دهد بگونه ای که  سازمان پارک‌ها باید پلاک به پلاک باغات را شناسایی کنند و در پرونده باغات تعداد درختان را مشخص کنند. همچنین باید تمام درختان باغات پلاک‌گذاری شود تا صاحب باغ نتواند به راحتی نسبت به تخریب اقدام کند و با انجام این کارها می‌توانیم مدعی شویم که نسبت به حفظ درختان اقدام کردیم.

    وی با بیان اینکه باید ضمانت اجرایی خوبی برای طرح جدید جایگزین برج‌باغ در نظر گرفته شود، گفت: بارها اعلام شده که اگر مالکی نسبت به قطع گسترده درختان اقدام کند، قوه قضاییه باید نسبت به مصادره زمین به نفع مردم اقدام کند که متاسفانه این مهم محقق نشد و معتقدیم اگر در تهران تنها چند زمین به این بهانه مصادره می‌شد، حالا نباید برای نابودی باغات غمگین می‌شدیم.

    تندگویان با بیان اینکه سود احداث برج بیشتر از قطع درختان است و مالکان حاضرند که درختان باغشان را به نفع ساخت و ساز از بین ببردند، گفت: اما اگر مالک بداند باغش مصادره می‌شود هرگز این کار را انجام نمی‌دهد.

    وی در پایان با بیان اینکه باید حقوق مکتسبه مالکان در لایحه جدید شهرداری دیده شود، گفت: همچنین باید ضمانت اجرایی خوبی برای این مصوبه در نظر گرفت چراکه اگر این مهم محقق نشود عملا مصوبه قابلیت اجرا ندارد و ارزشی نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار