مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه اعلام کرد:

کریدور شمال - جنوب بهم متصل شد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران گفت : کریدور شمال – جنوب با راه آهن آستارا – آستارا به هم متصل و فعال شد.

کریدور شمال - جنوب بهم متصل شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی - در آیین افتتاح رسمی راه آهن بین المللی آستارا  – آستارا و فاز اول ترمینال و بارانداز این راه آهن، اظهار کرد : به طور یقین امروز یک روز تاریخی و به یاد ماندنی در مناسبات ریلی دو کشور ایران و آذربایجان است.

    وی با بیان اینکه آنچه امروز در آستارا رخ داد، کریدور شمال – جنوب را به هم متصل و فعال می کند، افزود: در بحث حمل و جابجایی کالا و مسافر در سراسر این کریدور از شمال اروپا، روسیه و آذربایجان به واسطه ایران به آب های خلیج فارس، کشورهای آسیای جنوب شرق و به خصوص هندوستان، پاکستان و افغانستان از این مسیر محقق می شود.

    خادمی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران توسعه شبکه ریلی است، افزود: در حال حاضر 13 هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور داریم و 3410 کیلومتر جدید در حال اجراست که رقم بسیار بزرگی است.

    وی اضافه کرد : 5000 کیلومتر راه آهن جدید در دست مطالعه داریم که توسط دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

    معاون وزیر و راه شهرسازی با اشاره به اینکه مسیر منقطع در این کریدور، قطعه قزوین به رشت و سپس آستارا است، توضیح داد: قسمت مشکل و پیچیده قزوین به رشت در مراحل پایانی قرار دارد.

    وی خاطر نشان کرد: در این محور 28 کیلومتر تونل و 9 کیلومتر پل خاص و بزرگ احداث و 20 میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی در شرایط بسیار سخت مهندسی انجام شده است.

    خامی با تأکید بر اینکه بسترسازی 164 کیلومتری قزوین به رشت تا پایان فروردین ماه به اتمام می رسد، افزود: بالغ بر 156 کیلومتر ریل گذاری در این مسیر انجام شده است و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه ریل گذاری مسیر باقیمانده هم به اتمام برسد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران اضافه کرد: پروژه بزرگ ریلی قزوین  - رشت تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

    وی تصریح کرد : عملیات شروع مسیر رشت به آستارا آماده و مطالعات توسط مشاور انجام شده است و اجرای قطعات اولیه آن در سفر رئیس جمهوری ایران به آذربایجان و دیدار با الهام علی اف و توافقات مالی آغاز می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار