مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

تاثیرپذیری از بازارهای موازی حباب قیمت مسکن در سال ۹۶ را بزرگتر کرد

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تاثیرپذیری مسکن از بازارهای موازی و حبابی شدن نرخ ها در سال ۹۶، گفت: ورود بخش خصوصی و تولید مسکن برای دهک های مختلف جامعه و در سبدهای قیمتی گوناگون لازمه بهبود وضعیت بازار است.

تاثیرپذیری از بازارهای موازی حباب قیمت مسکن در سال ۹۶ را بزرگتر کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور با اشاره به وضعیت بازار مسکن در سالی که گذشت، گفت: بازار مسکن در سال 96 فراز و نشیب های بسیاری را تحمل کرده و در روزهای پایانی سال درگیر تاثیرپذیری از بازارهای موازی خود شد.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  مسکن یک رکود 6 الی 7 ساله را تحمل کرده و اکنون برای سال جاری پیش بینی ما افزایش حجم معاملات است، افزود: بازار مسکن در نیمه نخست سال 96 روند کاملا آرامی داشت اما از مهرماه به بعد رشد معاملات مسکن به همراه ایجاد حباب قیمتی در برخی سبدهای مختلف مسکن از لحاظ متراژی دیده شد.

    تعدیل نرخ سود بانکی تقاضا را در بازار مسکن افزایش داد

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عوامل تاثیرگذار در بازار مسکن در سال 96، تصریح کرد: تعدیل نرخ سود بانکی و همچنین نابه سامانی بازار ارز دو عامل مهم تاثیرگذار در بازار مسکن بوده است.

    کیان پور با بیان اینکه با تعدیل نرخ سود بانکی پول های خرد مردم به سمت بازار مسکن هدایت شد، تصریح کرد: با افزایش تقاضا حبابی شدن نرخ ها و بر هم خوردن تعادل قیمتی در بازار رخ داد.

    وی با تاکید بر اینکه رشد شاخص های بورس نیز از عوامل دیگر تاثیر گذار در بازار مسکن در سال گذشته بوده است، گفت: با توجه به تاثیرپذیری مسکن از بازارهای موازی دولت باید به گونه ای سیاست گذاری کند که در نهایت تعادلی بین عرضه و تقاضا ایجاد شده و حتی در برخی مناطق عرضه درصدی بیش از تقاضا باشد که بتواند پاسخگوی نیاز باشد.

    تولید مسکن باید متناسب با نیاز اقشار مختلف جامعه باشد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کشور سالانه به یک میلیون مسکن نیاز دارد، افزود: باید تلاش کنیم تا تولید مسکن متناسب با نیاز اقشار جامعه هدف باشد در غیر این صورت کارایی نداشته و بر حجم خانه های خالی می افزاید.

    کیان پور با تاکید بر اینکه در روزهای پایانی سال 96 بازار مسکن از حالت تعادل خارج شده و حباب قیمتی شکل گرفت، گفت: برای سال جاری سیاست گذاری ها باید به گونه ای باشد که حباب قیمتی ایجاد شده در برخی متراژها تخلیه شده و مسکن قیمت واقعی خود را پیدا کند.

    وی ادامه داد: امیدواریم دولت به گونه ای سیاست گذاری کند که سرنوشت مسکن در سال 96 در سال جاری تکرار نشود در غیر این صورت حباب این بازار روز به روز بزرگ تر خواهد شد.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ورود بخش خصوصی و تولید مسکن برای دهک های مختلف جامعه و در سبدهای قیمتی گوناگون را لازمه بهبود وضعیت بازار خواند و گفت: هر چه بازار مسکن به سمت تعادل در عرضه و تقاضا هدایت شود سرنوشت بهتری را برای خریداران و فروشندگان رقم می زند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار