مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت ملی گاز:

نصب بیش از ۱۱ میلیون انشعاب گاز

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: طبق آخرین آمار از تیرماه سال ۹۲ تا دی ماه امسال گازرسانی به ۱۳ نیروگاه جدید، ۱۳۲ شهر، حدود ۱۱ هزار روستا، نصب بیش از ۱۱ میلیون انشعاب، اجرای کامل خط ششم سراسری و ... صورت گرفته است.

نصب بیش از ۱۱ میلیون انشعاب گاز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، شرکت ملی گاز ایران با وظیفه تامین انرژی در سه بخش پالایشی، انتقال و توزیع گاز به نقاط مختلف کشور حوزه کاری گسترده‌ای را شامل می‌شود.

    نگاهی به عملکرد شرکت ملی گاز نشان از رشد شتابان گازرسانی به روستا، بهره‌برداری از خطوط انتقال فشار قوی گاز، اجرای کامل خط ششم سراسری، افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها و موارد مشابه دیگری را مشاهده کرد.

    با توجه به فعالیت گسترده با مدیرعامل شرکت ملی گاز به گفت و گو پرداختیم.

    حمیدرضا عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه انتقال گاز در سال 96 گفت: حوزه انتقال به دو بخش خطوط انتقال گاز و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز تقسیم می‌شود که طبق آخرین گزارش عملکرد این شرکت که امار 10 ماهه ابتدایی سال است مجموع خطوط انتقال گاز احداث شده تا کنون 38 هزار و 274 کیلومتر است که از این رقم تا تیر ماه سال 92 در حدود 34 هزار و 996 کیلومتر احداث شده بود و از این تاریخ تا دی ماه سال جاری 3 هزار و 278 کیلومتر به آن اضافه شده است.

    وی در توضیح حوزه ایستگاه‌های تقویت فشار گاز بیان کرد:طبق آمار مجموع ایستگاه‌های تقویت فشار گاز احداث شده تا کنون 81 ایستگاه بوده که تا تیر ماه سال 92 در حدود 81 ایستگاه برقرار و پس از آن 10 ایستگاه به مجموعه اضافه شده است.

    عراقی در پاسخ به سوالی در زمینه گازرسانی به شهر‌ها توضیح داد: با گازرسانی به 132 شهر از ابتدا تیرماه سال 92 تا دی ماه امسال درصد بهره مندی تحت پوشش گاز طبیعی شهری با تلاش‌های صورت گرفته به 98 درصد رسید که این به معنای گازرسانی به هزار و 107 شهر در سرتاسر کشور است.

    مدیرعامل شرکت ملی گازتصریح کرد: در بخش گازرسانی روستایی تاکنون به 68 درصد از روستای کشور گاز رسانی شده که این رقم به معنای گاز رسانی به 24 هزار و 479 روستا است.

    وی در خصوص شرایط گازرسانی به نیروگاه‌ها اظهار کرد: تاکنون به 81 نیروگاه گازرسانی شده که از این تعداد به 13 نیروگاه در 4 سال اخیر، گازرسانی صورت گرفته است.

    عراقی در پاسخ به سوالی در زمینه حجم روزانه صادرات گفت:صادرات بیش از 40 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در روز به کشور‌های ترکیه، عراق، آذربایجان و ارمنستان صورت می‌گیرد و در کنار آن 195 میلیارد مترمکعب گازطبیعی در سال فرآورش می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز خاطر نشان کرد: در بحث گاز تزریق شده به مخازن ذخیره سازی از تیرماه 1392 تاکنون بیش از 8 هزار و 501 میلیون متر مکعب بوده است که در مجموع میزان تزریق شده گاز به مخازن ذخیره سازی گاز را به رقم 9 هزار و 535 میلیون متر مکعب رسانده است.

    وی در ادامه افزود: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون بیش از 11 میلیون انشعاب نصب شده، اجرای کامل خط ششم سراسری به طول هزار و 200 کیلومتر، بهره‌مندی بیش از 5 میلیون مشترک جدید از گاز طبیعی، احداث و بهره‌برداری از 10 ایستگاه عظیم تقویت فشار گاز نمونه‌هایی از اقدامات صورت گرفته است.

    عراقی خاطرنشان کرد: در میان اقدامات صورت گرفته و بهره‌برداری از خط انتقال گاز دامغان- کیاسر- ساری- نکا، بهره‌برداری از خط انتقال گاز ایرانشهر- زاهدان، بهره‌برداری از خط انتقال گاز انتقال گاز بافق- بهاباد، بهره‌برداری از خط انتقال گاز همت آباد- بار از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار