مدیران خودروعصر اعتبار

انسداد باند شمالی پل کریمخان تا ۱۷ فروردین

عصر ساختمان- مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، از شهروندان پایتخت خواست با توجه به اجرای عملیات عمرانی در مسیر شرق به غرب پل کریمخان، از معابر جایگزین خیابان کریمخان تردد کنند.

انسداد باند شمالی پل کریمخان تا ۱۷ فروردین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهندس مهدی پورشاسب با بیان آنکه عملیات نوسازی و تغییر وضعیت عرشه در باند شرق به غرب پل کریمخان از شامگاه 29 اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: انسداد ترافیکی باند شمالی پل کریمخان با مساعدت پلیس راهور تهران بزرگ تا 17 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد و از این رو عملیات نوسازی عرشه به صورت 24 ساعته و طی 3 شیفت کاری در جریان خواهد بود.

    وی تراش کامل روکش اپوکسی عرشه با استفاده همزمان از ماشین آلات مختلف تراش آسفالت و خاکبرداری پشت کوله ها را بخشی از اقدامات انجام شده روی عرشه شرق به غرب پل کریمخان دانست و یادآور شد: هم اکنون فعالیت‌های مختلفی از قبیل نصب صفحه‌های متصل کننده درزهای طولی و عرضی، برچیدن هندریل‌های قدیمی و نصب هندریل‌های استاندارد با استحکام و ارتفاع مناسب، اتصال عرشه‌های شمالی و جنوبی و در نهایت نصب برش‌گیرهای فلزی به منظور فراهم کردن شرایط نصب میل‌گردهای طولی عرشه در جریان است و با توجه به حجم بالای این اقدامات، از شهروندان تهرانی تقاضا می شود تا حد امکان از تردد در مسیر شرق به غرب خیابان کریمخان خودداری کنند.

    مدیر گروه تعمیر و مقاوم سازی پل‌های شهر تهران، همچنین ضمن پوزش از شهروندان ساکن در محلات و معابر همجوار پل کریمخان، اجرای 24 ساعته عملیات عمرانی در این پروژه را با توجه به محدودیت زمان انسداد ترافیکی، امری اجتناب ناپذیر دانست و ابراز امیدواری کرد: عرشه شمالی پل کریمخان از دهم فروردین ماه وارد مرحله بتن ریزی شود تا در نهایت شرایط اجرای روکش آسفالت و گشایش مسیر، در روز هفدهم فروردین ماه مهیا گردد.

    بنا براعلام معاونت فنی وعمرانی شهرداری تهران، ‌ پل کریمخان یکی از هفت پل سواره رو فلزی شهر تهران به شمار می آید که به دلیل مشکلاتی همچون فرسودگی زودرس روکش، از کار افتادگی نئوپرن‌ها، عدم ظرفیت مناسب در مقابل بارهای جانبی ناشی از زلزله و فرسایش درزهای طولی و عرضی، در حال تبدیل وضعیت به یک پل کامپوزیت بتنی است. مراحل کلی این پروژه شامل حفظ پایه‌ها و شاه‌تیرهای فلزی و احداث یک دال بتنی با ضخامتی حدود 10 سانتیمتر روی عرشه فلزی می‌باشد. این پروژه اقدامات مختلفی از قبیل تقویت فونداسیون و کوله‌های بتنی طرفین پل، تقویت شاه تیرها و ستون‌های فلزی و تعویض نئوپرن‌ها را پشت سر گذاشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار