مدیران خودروعصر اعتبار

بهسازی مسکن روستایی از ساخت راه پیشی می گیرد

عصر ساختمان- عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، وضعیت مسکن و راه روستایی در سال جاری را با بودجه های مصوب تشریح کرد.

بهسازی مسکن روستایی از ساخت راه پیشی می گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم زاده با اشاره به وضعیت مسکن و راه روستایی در سال 97، گفت: با توجه به اینکه منابع خوبی برای کمک به حوزه عمرانی کشور در بودجه 97 در نظر گرفته شده وضعیت مطلوبی برای بهسازی مسکن روستایی قابل پیش بینی است.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بهسازی واحدهای مسکن روستایی از ضرورت هایی است که می تواند مزایای بسیاری برای کشور به همراه داشته باشد، افزود: در بودجه های سنواتی به علت کمبود اعتبارات دولتی توجه چندانی به این مهم نشده و هیچ گاه تخصیص اعتبارات نیز کامل نبوده است.

    نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در بودجه 97 روش هایی برای جبران کسری بودجه پروژه های عمرانی کشور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در بودجه 97 مصوب شده که نوسازی 100 هزار واحد بافت فرسوده، تولید 50 هزار واحد در بحث مسکن اجتماعی و واگذاری 50 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی به مددجویان صورت بگیرد.

    نوسازی 400 هزار واحد مسکونی تا سال 1400

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در قالب برنامه ششم توسعه باید 400 هزار واحد مسکونی تا سال 1400 مورد نوسازی واقع شوند، گفت: در سال 97 باید در حدود 100 هزار واحد مسکونی بهسازی شود که از این تعداد 50 هزار واحد آن در روستاها واقع شده اند.

    کاظم زاده با تاکید بر اینکه تحقق مصوبات برنامه ششم توسعه در خصوص نوسازی بافت فرسوده شهری و روستایی می تواند به اشتغال زایی نزدیک به یک میلیون نفر در سال 97 منجر شود، افزود: 250 هزار شغل از محل نوسازی بافت فرسوده روستایی ایجاد می شود از این رو دولت باید در تحقق این مصوبه جدیت به خرج دهد.

    مسکن روستایی وضعیت بهتری از راه روستایی تجربه خواهد کرد

    وی با بیان اینکه به نسبت سال گذشته بخش مسکن به ویژه مسکن روستایی وضعیت به نسبت بهتری در سال جاری خواهد داشت، تصریح کرد: در بحث راه های روستایی در نگاه اول قرار بود که ازبحث صندوق توسعه ملی کمک شود که این با مشکلاتی مواجه شد ولی اکنون باز هم  رقمی از طریق تهاتر و کمک به پیمانکاران برای این حوزه در نظر گرفته شده اما با این حال وضعیت اعتبارات مسکن روستایی بهتر از راه روستایی است.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ارایه قیر رایگان و یارانه ای مهم ترین اقدامی بود که برای بهبود وضعیت راه های روستایی در سال 97 صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار