مدیران خودروعصر اعتبار

برای استحکام‌بخشی قلعه فلک‌الافلاک، ۱۵ میلیارد تومان نیاز است

عصر ساختمان- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: برای استحکام‌بخشی قلعه فلک‌الافلاک حدود ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

برای استحکام‌بخشی قلعه فلک‌الافلاک، ۱۵ میلیارد تومان نیاز است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران از مهمترین اهداف خود به روز کردن طرح جامع گردشگری استان را عنوان کرد و افزود: این مهم در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت انجام خواهد شد.

    وی با اشاره به نصب 38 تابلوی آثار تاریخی استان در فرودگاه مهرآباد بیان کرد: این کار از اولین برنامه‌هایی بود که در راستای شناسایی لرستان انجام شد.

    قاسمی با بیان اینکه از 108 پروژه شناسایی شده مشکل‌دار استان بین 8 تا 9 مورد در رابطه با زیرساخت‌های گردشگری هستند، ادامه داد: برای رفع مشکل این طرح‌ها جلسات متعددی با حضور استاندار و مدیران اجرایی گرفته شده و قرار است موانع موجود برداشته شوند.

    سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از چاپ و تهیه 2.5 میلیون اقلام برگه تبلیغی جاذبه‌های استان خبر داد و گفت: راه نجات و به طور اخص استان از وضعیت موجود، گردشگری است.

    وی افزود: لرستان با این همه جاذبه گردشگری و سابقه فرهنگی و تمدن دارای مشکل اشتغال است و این ظرفیت‌ها مغفول مانده‌اند؛ امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه بتوانیم شاهد توسعه منطقه باشیم.

    قاسمی با اشاره به اینکه سال آینده همایش لرهای مقیم پایتخت در استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اگر مشکل زیرساخت‌های گردشگری حل شود در توسعه استان موفق خواهیم بود.

    سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان به مرمت قلعه فلک‌الافلاک اشاره کرد و گفت: برای این اثر تاریخی باید سالانه اعتبار لحاظ و کار مرمت آن به صورت مستمر انجام شود؛ برای استحکام‌بخشی بنا حدود 15 میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت تامین اعتبار این کار پیگیری خواهد شد.

    وی با اشاره به بهسازی و مرمت حریم قلعه بیان کرد: حدود 43.9 میلیارد تومان اعتبار باید به سپاه داده شود تا به صورت کامل حریم قلعه را تخلیه کنند. بعد از این کار بناهای اطراف دژ شاپوری به آن ملحق شده و به عنوان موزه جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    قاسمی با بیان اینکه پیگیر تعیین حریم اثر تاریخی سنگ نبشته هستیم، اضافه کرد: در حال حاضر برای بازسازی و مرمت آن به علت محدودیت مالی نمی‌توان کاری کرد.

    سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از وجود 2000 تخت درجه‌بندی شده در استان خبر داد و گفت: این تخت‌ها اسم استاندارد را یدک می‌کشند و امیدواریم بتوانیم بخشی از آنها را استانداردسازی کنیم.

    وی آمار گردشگران از استان را 700 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این افراد در هتل‌ها، مهمان‌سراها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کمپ‌های شهرداری اقامت داشته‌اند که امیدواریم امسال بیشتر شوند.

    قاسمی از وجود 10 روستای گردشگری در استان خبر داد و اظهار کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این روستاها برعهده بنیاد مسکن است.

    سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: 2000 تخت درجه‌بندی شده استان تنها نام استاندارد را یدک می‌کشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی