مدیران خودروعصر اعتبار

برنامه های شهرداری برای استقبال از نوروز ۹۷ تشریح شد

عصر ساختمان- معاون خدمات شهری شهرداری تهران اقدامات شهرداری تهران در طرح استقبال از نوروز ۹۷ را تشریح کرد.

برنامه های شهرداری برای استقبال از نوروز ۹۷ تشریح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مجتبی یزدانی در تشریح اقدامات شهرداری تهران در طرح استقبال از نوروز 97 گفت:استقبال از نوروز در دو بخش انجام می‌شود، یک بخش در بحث نگهداشت شهر تهران که جزو وظایف ذاتی و مستمر ما است و موضوعاتی از قبیل رسیدگی به وضعیت بوستان ها(تعداد 2223بوستان) از نظر وضعیت فضای سبز، رفع نواقص، ایمن سازی و بهبود وضعیت بوستان‌ها، پیگیری مناسب سازی بوستان‌های شهری برای استفاده معلولین و جانبازان، رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی عمومی شهری و پارکی، رسیدگی به وضعیت نورپردازی‌های سطح شهر تهران،رسیدگی به وضعیت ظاهری معابر، مبلمان شهری و وسایل بازی کودکان در بوستان‌ها و... در بحث دیگر خانه تکانی شهروندان با توجه به در پیش رو بودن ایام نوروز است.

    یزدانی در ادامه با بیان این که کاشت نهال ویژه هفته منابع طبیعی طی هشت روز 11 الی 18 اسفندماه 96 با حضور مقامات لشگری، کشوری ، مدیران و اساتید فرهنگی و اصحاب رسانه و... انجام شد، گفت: یکی از برنامه‌های این حوزه در طرح استقبال از نوروز در هفته درختکاری ساماندهی و احیا درختان خیابان ولیعصر(عج) است که طی مراسمی 740 اصله درخت با بن 10 تا 15 ساله کاشته و این عملیات بزودی به اتمام می‌رسد.

    وی به توزیع نهال در 123 ناحیه شهرداری و کاشت در معابر اشاره کرد و گفت:براساس برنامه ریزی انجام شده بیش از 2میلیون اصله نهال در شهر تهران در معابر و خانه شهروندان کاشته شد و شهروندان محترم با ثبت درخواست از طریق سامانه 137 و مراجعه حضوری به مراکز آموزش گل و گیاه موارد درخواستی خود را اعلام می‌کردند.همچنین از این میزان 400 هزار نهال داخل خانه‌های شهروندان کاشته و الباقی در معابر کاشته شده است.

    کاشت درخت حد فاصل فرودگاه امام(ره) تا بزرگراه آزادگان

    یزدانی به توسعه بیش از 1200هکتار جنگلکاری در قالب طرح توسعه کمربند سبز پیرامون شهر تهران در روز درختکاری(دامنه جنوبی البرز شرق به غرب قوچک تا فرحزاد و کن) پرداخت و گفت:همچنین با برنامه ریزی‌های انجام شده در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) کاشت نهال به وسعت 30 کیلومتر با گونه های گیاهی زبان گنجشک،کاج تهران،پالونیا با آبیاری قطره ای انجام خواهد شد.

    به گفته یزدانی بهره برداری و افتتاح پروژه‌های توسعه(افتتاح بوستان در مناطق)در حدود 12هکتار، بهره برداری از سرویس‌های بهداشتی جدید الاحداث در مناطق و نیز همکاری در راستای اسکان مسافران نوروزی و آماده سازی بوستان‌های شهری و جنگلی برای استفاده شهروندان در روز طبیعت در 5 بوستان جنگلی حاشیه ایی(سرخه حصار منطقه 13،افرا منطقه 19،چیتگر منطقه 22،آزادگان منطقه 15،بوستان طبیعت منطقه 21) از جمله اقدامات این حوزه در طرح استقبال از نوروز است.

    یزدانی تاکید کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار تلاش‌های بسیاری برای کمک به بالا بردن سرانه این مناطق در حال انجام است.

    حرکت کاروان گل در ایام نوروز در سطح شهر تهران

    وی اضافه کرد:همچنین در راستای ایجاد فضایی مفرح و زیبا، کاروان گل از روز 27 اسفندماه 96 تا روز جمعه 3 فروردین ماه 97 در 5 مسیر پارک شهر،بوستان لاله،برج میلاد،بوستان جوانمردان و بوستان ولایت و هر روز در یکی از این مسیرها حرکت خواهند کرد تا فضای شادی را برای شهروندان محترم ایجاد کنند.

    معاون شهردار تهران با بیان این که سازمان آتش نشانی دارای 130 ایستگاه است و بزودی ایستگاه شماره 131 واقع در سوهانک نیز افتتاح خواهد شد، گفت:اقدامات بسیار خوبی در زمینه شناسایی ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر تهران توسط این سازمان صورت گرفته است.همچنین بزودی امکانات و تجهیزات جدیدی به این سازمان وارد خواهد شد.

    وی با اشاره به این که با فرهنگ سازی‌های انجام شده روز چهارشنبه سوری نسبت به سال‌های قبل بسیار متفاوت بود و ما شاهد حوادث کمتری بودیم از مشارکت و همکاری شهروندان در این راستا تشکر کرد و در ادامه گفت: تمامی آتش نشانان در روز چهارشنبه سوری در 1000 نقطه مستقر و در آماده باش کامل بودند.

    یزدانی به استقرار 8 اکیپ عملیاتی در مبادی شهر ویژه ایام نوروز پرداخت و گفت:در این ایام تمام ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل خواهند بود.

    به گفته یزدانی در پنج شنبه آخر سال 32 تیم عملیاتی در بهشت زهرا(س) و مسیرهای منتهی به آن مستقر بودند.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این که شهر تهران با 22 منطقه،123ناحیه و 354 محله دارای 240 بازار است و این میزان تا پایان سال به 253 بازار خواهد رسید که طی برنامه‌های آتی در نظر داریم که در هر محله یک بازار میوه و تره بار داشته باشیم.

    یزدانی به برنامه‌های این سازمان اشاره داشت و گفت:در برنامه جشن برکت میادین(جشنواره نوروزی میادین) از 96/12/25 لغایت 97/1/25، محصول اساسی (سیب زرد و قرمز،پرتقال تامسون شمال، سیب زمینی،پیاز و گوچه) در سبد خانوار به صورت دستچین و پایین تر از قیمت سطح شهر به شهروندان محترم عرضه می‌شود.

    وی ادامه داد: 100 جایگاه تک محصولی نیز با رویکرد ارتباط مسستقیم با تولیدکنندگان و کشاورزان ایجاد شده است .همچنین 40جایگاه تنظیم بازار(محصولات سیب و پرتقال) و 18 جایگاه عرضه محصولات با هدف حمایت از تولید کنندگان داخلی ؛ در روز طبیعت 13فروردین در بوستان‌های فرامنطقه‌ای شهر تهران، ایجاد بیش از 70 جایگاه عرضه گل و گیاه ، تزئینات سفره هفت سین و ماهی قرمز برپا خواهد شد.

    یزدانی ادامه داد: بیش از 500 تن سیب و پرتقال در طرح همکاری با دولت در تنظیم بازار و نیز در راستای کمک به تامین اقلام اساسی در سبد خانوار (مرغ 100 تن ،تخم مرغ 269 تن و گوشت 60 هزار کیلوگرم گوشت گوسفندی) با توجه به موثر بودن سازمان بدلیل داشتن شبکه مطمئن با پراکندگی مناسب عرضه خواهد شد.

    معاون شهردار تهران به دیگر اقدامات این سازمان اشاره کرد و گفت:طرح سبد مهربانی با هدف ترویج فرهنگ مشارکت و مسولیت پذیری اجتماعی، نیکوکاری و حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد و با شعار(اگر نیاز داری بردار اگر می توانی اهدا کن) در 184 بازار مرتبط با رقمی بالای 3 میلیارد تومان و با مشارکت کامل شهروندان در سال اجرا می‌شود.

    یزدانی در تشریح برنامه‌های ویژه استقبال از نوروز 97 سازمان بهشت زهرا(س) گفت:غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، کاشت گل لاله بیاد 30000 شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و 4000 شهید گمنام آرمیده در قطعات مطهر شهدا و جوار حرم مطهرامام شهدا، احداث و توسعه 5هکتار جنگلکاری در محدوده شمالی حرم مطهر، کاشت 2100 اصله درخت و برگزاری جشن ویژه درختکاری ویژه شهدای مدافع حرم با حضور خانواده‌های معظم شهدا،برپایی 8 ایستگاه صلواتی در جهت جلب مشارکت مردمی در پذیرایی از مراجعین به قطعات مطهر شهدا،اجرای آخرین دعای ندبه سال با همکاری بنیاد شهید در قطعه شهدا، اهدای گل و گلدان به زائران و خانواده‌های معظم شهدا در لحظه تحویل سال جدید،اجرای برنامه‌های ویژه تحویل سال در حرم مطهر امام (ره) و گلزار شهدا، حضور صدا و سیما،رادیوی تهران موج اف ام از سه شنبه تا جمعه پایان سال و پوشش زنده اخبار مربوط به بهشت زهرا،هماهنگی جهت حضور 4000 نفر نیروی پلیس راهور و کنترل و هدایت ترافیک از مبادی اصلی شهر تهران تا سازمان بهشت زهرا (س)، اختصاص وسایل نقلیه عمومی جهت حمل و نقل داخلی مراجعین (20 دستگاه اتوبوس، 40 دستگاه مینی بوس، 20 دستگاه ون، 60 دستگاه تاکسی) و هماهنگی با شرکت واحد اتوبوسرانی جهت اختصاص خطوط ویژه و انتقال شهروندان از میادن اصلی شهر به آرامستان بهشت زهرا(س)، چاپ 200000 نسخه نقشه راهنمای دسترسی به سازمان و حرم مطهر و مسیریابی داخلی با هماهنگی پلیس راهور جهت توزیع به شهروندان و بارگذاری در صفحه اصلی پرتال سازمان، استقرار تعداد 250 نفر از پرسنل سازمان در قالب اکیپ‌های اطلاع رسانی با لباس متحدالشکل در سطح سازمان و اجرای طرح " از من بپرسید" جهت توزیع نقشه‌ها و بروشورهای اطلاع رسانی، نصب تعداد 250 تابلو جهت هدایت مسیر مراجعین توسط بهشت زهرا(س) با همکاری پلیس راهور و...از جمله برنامه این سازمان در این طرح است.

    تبدیل بلوار کشاورز به پیاده راه هنری، فرهنگی و تفریحی در ایام نوروز

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران به برگزاری ویژه برنامه‌هایی در طرح نوروزی در بلوار کشاورز پرداخت و گفت:در ایام نوروز بلوار کشاورز به پیاده راه هنری، فرهنگی و تفریحی تبدیل خواهد شد که مجموعه اقدامات خوبی در آن انجام خواهد شد که به طور قطع مورد استقبال شهروندان قرار خواهد گرفت.

    یزدانی در ادامه افزود: بمناسبت ایام نوروز 400 تخم مرغ رنگی در 23 نقطه از شهر تهران جانمایی خواهد شد.همچنین در ورودی‌های شهر تهران، حاشیه بزرگراه‌ها،رمپ و لوپ‌ها و...فرش گل با کاشت گل‌های فصلی گل آرایی و گلکاری و نیز با اجرای هنرهای محیطی و آذین بندی خلاق و نوگرای رویداد بهارستان 97 شهر چهره دیگری به خود خواهد گرفت.

    وی ادامه داد:همچنین تعداد40 طرح از 40 هنرمند در بخش درختستان رویداد بهارستان 97 انتخاب شده است که بر روی 40 اصله درخت اجرایی شده است.

    اقدامات ویژه در ورودی‌های شهر تهران

    وی در ادامه بر رسیدگی ویژه به ورودی‌های شهر تهران اشاره کرد و گفت: در طرح استقبال از نوروز اقدامات ویژه‌ای در خصوص ورودی‌های شهر تهران با همکاری مناطق انجام خواهد شد.همچنین در همین راستا در هر منطقه یک محور تحت عنوان نوروزگاه(محور شادی و نشاط با همکاری معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا خواهد شد.

    یزدانی در ادامه خاطرنشان کرد:اجرای طرح دیوارهای کوچک شهر من در مناطق 22گانه،نورآرایی شهری و اجرا در 97 پل و سایر فضای‌های عمومی در محورهای شاخص از ترمینال شرق تا غرب، میدان راه آهن تا چهارراه پارک وی،خیابان بعثت و خیابان شریعتی،آذین بندی مسیرهای 1- خیابان دماوند تا میدان آزادی 2- خیابان شریعتی از دروازه شمیران تا میدان قدس 3- خیابان ولی عصر(عج) از میدان راه آهن تا چهاراه پارک وی 4-اتوبان بعثت از ترمینال جنوب تا خیابان رجایی 5- خیمه نوری میدان هفت تیر نصب ریسه و نورپردازی واکران آثار خوشنویسی از اشعار نوروز شاعران کهن و معاصر در سازه های تبلیغات فرهنگی سطح شهر تهران از جمله این اقدامات است.

    وی به برنامه سازمان مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: جمع آوری و انتقال زباله‌های حجیم در روزهای پایانی سال،برنامه ریزی و توجه ویژه به جمع آوری پسماند خشک به ویژه در شهرک‌ها و مجتمع‌ها با توجه به افزایش حجم پسماند در روزهای پایانی،پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری شبکه آبهای سطحی،شستشو، گندزدایی و رفع نواقص مخازن پسماند تر، پاکسازی برچسب ها و شستشوی المان‌های شهری، برگزاری جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها در نیمه دوم اسفندماه ،اجرای طرح پیام آوران سبز در مبادی ورودی و خروجی شهردر 4نقطه از مبادی اصلی ورود و خروج شهر تهران از 26 اسفند96 لغایت13 فروردین97 با مشارکت سمن‌های زیست محیطی، تهیه و توزیع 4 تن کیسه تجزیه پذیر در روز طبیعت(13 فروردین) و اجرای گروه نمایش سازمان در بوستان‌ها و مناطق 22گانه از 15اسفند 96 لغایت13فروردین 97 در بوستانهای منتخب از جمله برنامه این سازمان است.

    یزدانی با بیان این که شهرداری تهران روزانه به طور متوسط 4 بار زباله های سطح شهر تهران را جمع آوری می کند، گفت: از شهروندان محترم انتظار داریم که نسبت به موضوع پسماند،تفکیک زباله از مبدا ، کم حجم کردن زباله ها وکاهش زباله های تر توجه ویژه ای داشته باشند. همچنین از مردم انتظار داریم که زباله های خود را راس ساعت 9 شب در سطل های زباله قرار دهند و در این راه با شهرداری تهران کمال همکاری را داشته باشند.

    برپایی 5 بازار بهاره در سطح شهر تهران

    وی به برپایی 5 بازار بهاره در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت:براساس تصمیمات کمیته نمایشگاهی متشکل از وزارت صنعت و معدن،اتاق اصناف،شهرداری تهران و نیروی انتظامی 5 بازار در 5 نقطه(بوستان ولایت،سازمان گوشت منطقه 4،پارک ارم،مصلی و خاوران) از 9 تا 19 اسفندماه برپا شد.این بازارها با هدف کنترل قیمت بازار،فروش کالای ایرانی و رفع مایحتاج و نیاز شهروندان برای تامین مواد اولیه شب عید شهروندان محترم برپا شد.

    یزدانی تصریح کرد:همچنین در راستای ساماندهی دستفروشان و بساط گستران و با هدف ایجاد نظم در شهر و با توجه به اعتراض کسبه و صنوف و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور تهران بزرگ این طرح اجرایی شد و خوشبختانه با استقبال شهروندان و کسبه روبرو بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو