مدیران خودروعصر اعتبار

بائوج لاهوتی:

احتکار مسکن نداریم

تولید مسکن ۵۰ درصد از نیاز واقعی آن کمتر است

عصر ساختمان:عضو کمیسیون عمران مجلس، با رد هر نوع اظهار نظری مبنی بر احتکار مسکن، گفت: تنها راه خروج از رکود بازار مسکن افزایش ساخت و ساز و تهیه نسخه واحد برای این بازار است.

احتکار مسکن نداریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی، با تاکید بر اینکه رکود موجود در بازار مسکن را نمی توان به احتکار واحدهای مسکونی ربط داد، گفت: تمامی صاحبان مسکن برای کسب درآمد و پول واحدهای مسکونی خود را به فروش یا اجاره می گذارند از این رو احتکار در این بخش بی معنا است.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رکود مسکن در نتیجه کمبود واحدهای مسکونی در قیاس با میزان مورد نیاز است، تصریح کرد: هر ساله تولید مسکن 50 درصد از نیاز واقعی آن کمتر است.

    سیاست های حوزه مسکن دارای ابهام است

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه روشن و شفاف نبودن سیاست های بخش مسکن تبعات بسیاری برای اقتصاد کشور داشته است، افزود: عدم شفاف سازی سیاست های حوزه مسکن سردرگمی صاحبان املاک و همچنین متقاضیان را موجب شده است.

    وی با بیان اینکه دولت های گذشته هر کدام بدون توجه به نتیجه سیاست های خود طرحی را برای خانه دار کردن اقشار آسیب پذیر ارایه کرده اند، گفت: متاسفانه عدم ارایه طرحی منسجم از سوی دولت فعلی در حوزه مسکن مشکلات بسیاری را منجر شده است.

    بائوج لاهوتی ادامه داد: بازار مسکن و ایجاد ثبات در آن نیازمند تهیه نسخه ای واحد و جامع در این حوزه است.ارایه تسهیلات مسکن با سودهای بالا پاسخگوی نیاز جامعه در حوزه مسکن نیست

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه ارایه تسهیلات مسکن با سودهای بالا پاسخگوی نیاز جامعه در این حوزه نیست، گفت: دولت ها باید برای خرروج از رکود فعلی در بحث مسکن از اهرم زمین برای خانه دار کردن دهک های پایین استفاده کنند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رکود بی سابقه در بحث مسکن نیازمند اقدام عاجلی از سوی دولت بوده تا به این ترتیب با افزایش ساخت‌وساز قفل مسکن باز شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو