مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد:

دلیل توقف فاز نخست پروژه نوسازی بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهری ایران با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی ساخت مسکن در اراضی دولتی در محله سیروس از سال ۹۷ آغاز می شود گفت:وجود گاز در شبکه باعث تاخیر در آغازنوسازی مسکن در برنامه ملی بازآفرینی شهری شده است.

دلیل توقف فاز نخست پروژه نوسازی بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس, هوشنگ عشایری در خصوص دلایل توقف عملیات اجرایی و کند شدن احداث مسکن در محله سیروس با وجود گذشت دو ماه از کلنگ زنی آن گفت: عملیات اجرایی و خاکبرداری این پروژه شروع شد و چون قبلاً سکونت‌گاه بوده است به لوله‌های گاز برخورده و یک آتش‌سوزی کوچک رخ داد که خوشبختانه خاموش شد.

    وی افزود: مقرر شد تا آن محل را اسکن کنیم و کامل این شبکه و لوله گازی که آنجا وجود دارد و به خانه‌ها وصل شده بود را طی قراردادی که با یک شرکت امضاء شده اسکن و وضعیت مشخص شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه لوله گاز به واحدهایی که آنجا بوده مسدود شده اما آنهایی که به شبکه اصلی گاز وصل است باید مسدود شود ادامه داد: این اقدامات به نظر می‌رسد تا چند روز دیگر ادامه داشته باشد و عملاً بعد از تعطیلات نوروز و در سال 97 عملیات اجرایی این 100 واحد مسکونی شروع شود.

    عشایری با اشاره به اینکه شهرداری تهران همکاری خوبی در خصوص نوسازی محله سیروس داشته است گفت: در تهران اراضی دولتی در محله سیروس داشتیم و قرار است در این محله 500 واحد مسکونی احداث شود.

    وی افزود: سازندگان نصف این واحدهای مسکونی را با مالکان و ساکنان محله به نسبت معاوضه خواهند کرد و نصف دیگر را مختار است یا معاوضه کند یا به فروش برساند.

    به گفته وی، اراضی دولت به صورت تنخواه در اختیار توسعه‌گر قرار می‌گیرد.

    در حالیکه مراحل نوسازی مسکن در برنامه ملی بازآفرینی شهری دو ماه پیش  اغاز و با ابلاغ این برنامه توسط رئیس جمهور، وزیر راه در محله سیروس تهران کلنگ احداث 100 واحد مسکونی را به زمین زد اما گزارشها حاکی از توقف این پروژه می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو