مدیران خودروعصر اعتبار

برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد:

زیباسازی تهران همزمان با سال نو، با شعار "نوروز تهران، امید ،مشارکت و شکوفایی"

عصر ساختمان- برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در نشست خبری گفت: زیباسازی تهران همزمان با سال نو با شعار "نوروز تهران، امید ،مشارکت و شکوفایی" برگزار می شود.

زیباسازی تهران همزمان با سال نو، با شعار "نوروز تهران، امید ،مشارکت و شکوفایی"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، او با اشاره به محورهای سومین سالانه هنرهای شهری تهران «بهارستان» گفت: در نوروز سال 1397 شهر تهران جلوگاه آثار هنرمندان خواهد شد.

    ضرغامی به فعالیت‌های صورت گرفته در سومین سالانه هنری «بهارستان» اشاره کرد و ادامه داد: در بخش هنرهای محیطی و آذین‌بندی خلاق، هیات انتخاب آثار با بررسی 1608 طرح ارسالی از سوی 699 هنرمند شرکت‌کننده، با درنظر گرفتن رویکردهای سومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان 97»، ویژگی‌های هنری، قابلیت اجرا و ارتباط طرح‌های ارائه شده با موقعیتهای شهری، تعداد 101 طرح از96 هنرمند را برای ارائه در بخش هنرهای محیطی و آذین‌بندی خلاق و نوگرای رویداد بهارستان 97 انتخاب کردند.
    مدیرعامل سازمان زیباسازی با اشاره به بخش «درختستان» که با همکاری انجمن مجسمه‌سازان ایران برای تبدیل درختان خشکیده خیابان ولیعصر (عج) به آثاری هنری برگزار می‌شود گفت: تعداد 1090 طرح از 517 هنرمند در بخش درختستان به دبیرخانه ارائه شد که در نهایت، تعداد 40 طرح را از 40 هنرمند برای ارائه در بخش درختستان رویداد «بهارستان 97 » انتخاب کردند که این روزها در حال اجراست.
    ضرغامی بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی را یکی ازبخش‌های مورد اقبال رویداد «بهارستان» ذکر کرد و افزود: تخم‌مرغ‌های نوروزی، در دو بخش هنرمندان حرفه‌ای و دانشجویی برگزار می‌شود. در این بخش، تعداد 957 طرح از 435 هنرمند در بخش دانشجویی و 2968 طرح از 1364 هنرمند در بخش حرفه ای ارائه و توسط دبیرخانه رویداد بهارستان ثبت شد. بعد از بررسی آثار از سوی شورای انتخاب، تعداد 79 طرح از 79 هنرمند در بخش دانشجویی و 306 طرح از 306 هنرمند در بخش حرفه ای انتخاب شده‌اند که در کارگاه‌هایی که در فضاهای شهری برپا خواهد شد، هنرمندان در کنار مردم به اجرای آثارشان خواهند پرداخت.
    ضرغامی با اشاره به بخش نقاشی دیواری که با عنوان «دیوارهای کوچک شهر من» برگزار خواهد شد گفت: شورای انتخاب در این بخش تعداد 1135 طرح از 584 هنرمند را بررسی کردند که بر اساس موقعیت‌های شهری در نهایت آثار رسیده توسط هیات انتخاب بررسی و تعداد 109 طرح را از 109 هنرمند را برای اجرا در سطح شهر تهران انتخاب کردند.
    مدیرعامل سازمان زیباسازی با اشاره به بخش جدیدی که از نوروز 97 به رویداد «بهارستان» افزوده شده است، گفت: نوروزگاه تهران از بخش های جدیدی است که امسال در گذر بلوار کشاورز اجرا می‌شود. در این بخش هنرمندان عرصه‌های مختلف هنرهای تجسمی همچون، نقاشی، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، سفالگری و عکاسی در کنار هنرمندان موسیقی مقامی، تئاتر خیابانی، نقالی، کتابخوانی و شعرخوانی خواهند کرد.
    برزین ضرغامی، نورآرایی شهری را یکی دیگر از بخش‌های بهارستان سال 97 ذکر کرد و افزود: در بخش نورآرایی، شورای انتخاب آثار، تعداد 320 طرح از 115 هنرمند را بررسی و در نهایت تعداد 11 طرح از 4 هنرمند را انتخاب که در 97 پل و سایر فضای‌های عمومی سطح شهر اکران می‌شوند . همچنین 97 المان نوری نیز ساخته شده که در فضاهای شهری ارائه خواهند شد.
    در بخش آذین بندی نیز 107 هزار متر ریسه نوری در مسیرهای خیابان دماوند تا میدان آزادی، خیابان شریعتی از دروازه شمیران تا میدان قدس، خیابان ولی عصر (عج) از میدان راه آهن تا چهاراه پارک وی، اتوبان بعثت از ترمینال جنوب تا خیابان رجایی نصب خواهد شد. همچنین خیمه نوری در میدان هفت تیر ارائه می‌شود.
    وی افزود: در بخش آذین بندی 110 هزار متر ریسه نوری نیز به مناطق 22 گانه شهرداری تهران تحویل داده شده است که فضای مناطق شهری را نیز مهیا نوروز کنند.
    مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به کمپین تبلیغات فرهنگی نوروز که در فضاهای تبلیغات شهری اکران می‌شود گفت: در بخش تبلیغات فرهنگی سه کارگاه خوشنویسی، بر اساس اشعار بهاری، کارگاه تصویرسازی و گرافیک نیز برگزار شد تا آثار خلق شده در این کارگاه‌ها در ایام نوروز در سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران اکران شوند.
    ضرغامی در پایان گفت: رویداد بهارستان امسال در سطح گسترده‌تری برگزار خواهد شد و سایر مناطق 22 گانه شهر تهران نیز در این سالانه هنری نقش بسزایی دارند. همچنین تمرکز فعالیتهای هنری سازمان زیباسازی اعم از احجام، المان‌های نوری و نقاشی های دیواری در ورودی های اصلی شهر تهران است تا در آثار هنرمندان در معرض دید میهمانان و گردشگران تهرانی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو