مدیران خودروعصر اعتبار

خانه «لبوفسکی بزرگ» به موزه لس‌ آنجلس اهدا شد!

عصر ساختمان:یک خانه قدیمی که لوکیشن چند فیلم سینمایی بوده، برای طراحی منحصر به فرد معماری‌اش به موزه هنر لس‌انجلس اهدا شد.

خانه «لبوفسکی بزرگ» به موزه لس‌ آنجلس اهدا شد!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، افراد کمی هستند که با این موضوع مخالفت کنند که معماری اخیرا کمی غم‌انگیز شده و معمولا عملی بودن پروژه‌ها، بر جنبه‌های زیبایی‌گرایانه آن‌ها غلبه می‌کند. با این حال جیمز گلدستین تلاشش را می‌کند تا این امر را تغییر دهد.

    این میلیونر می‌خواهد خانه لوکس خودش را که در فیلم «لبوفسکی بزرگ» برادران کوئن مورد استفاده قرار گرفته و بسیار مشهور شده بود، به موزه هنر لس‌آنجلس (LACMA) اهدا کند تا این موزه بتواند متفاوت بودن این خانه را حفظ کند. گلدستین می‌گوید: لس‌آنجلس باید نمایانگر شهری باشد که معاصر است و به سمت آینده حرکت می‌کند. من می‌خواهم مردم طوری خانه بسازند که قبلا انجام نشده است و به جای حرکت به سوی گذشته، وارد آینده شوند. برای همین امیدوارم خانه‌ام بتواند الهام‌بخش این نوع افراد باشد.

    خانه گلدستین با استخرهای زاویه‌دار، پنجره‌های از سقف تا کف و مبل‌های کم‌ارتفاع، حس دهه 1970 را منتقل می‌کند. مایکل گووان مدیر موزه هنر لس‌آنجلس درباره آن می‌گوید: چیزی که من درباره این خانه دوست دارم، کل خانه است و منظورم دقیقا این است که شما از آن در کوچک وارد خانه می‌شوید و بعد در فضایی باریک که سقفی کم‌ارتفاع هم دارد دور می‌زنید و وارد اینجا می‌شوید و ناگهان خانه باز می‌شود و یک منظره عالی از لس‌آنجلس دارید و احساس می‌کنید این خانه در ارتباط مستقیم با زمین، دریا و آسمان اقیانوس آرام و ساحل لس‌آنجلس ساخته شده است.

    گلدستین که به خاطر مدل لباس پوشیدن عجیب و غریبش شناخته می‌شود، مدت چند دهه وقت صرف بهتر کردن این خانه کرده است. علاوه بر فیلم «لبوفسکی بزرگ»، از این خانه برای فیلمبرداری صحنه‌هایی از فیلم «فرشتگان چارلی 2» و جلسه عکس‌برداری از جنیفر لارنس برای مجله ونیتی فِر هم استفاده شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی