مدیران خودروعصر اعتبار

ترکان :

پروژه های سودآور در بافت های فرسوده مشخص شود

عصر ساختمان- مشاور رئیس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده گفت:لازم است پروژه های سودآور برای بازآفرینی بافت های فرسوده شهری تعریف شود که بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در این مناطق باشد.

پروژه های سودآور در بافت های فرسوده مشخص شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اکبر ترکان پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در شیراز افزود: بخش بزرگی از بافت فرسوده شهری در اغلب شهرهای کشور تاریخی و یا در حاشیه شهرها قرار دارد و محلاتی است که بدون اصول شهرسازی و ایمنی لازم ساخته شده که از ابتدا مبنای آن مطالعه شده نبوده و این بافت ها در حال حاضر کارآمد نیستند.
    مشاور رئیس جمهوری ادامه داد: نسبت جمعیت روستایی به شهری با ابتدای انقلاب تفاوت زیاد کرده و جمعیت روستایی به دلیل اینکه ظرفیت اقتصاد روستا ثابت مانده رشد نداشته و متاسفانه اضافه جمعیت روستا به شهرها مهاجرت کرده است.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود به بافت فرسوده و حاشیه نشینی در شیراز پرداخت و گفت: در حال حاضر جمعیت زیادی از حاشیه نشین های کلانشهر شیراز در 43 روستای اطراف حریم این شهر ساکن شده و این روستاها نیز علیرغم نداشتن زیرساخت مناسب مهاجر پذیر شده اند.
    ترکان کیفیت زندگی حاشیه نشین ها را کمتر از متوسط رفاه در کشور دانست و افزود:در میان 11 میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین کشور حدود یک و نیم میلیون نفر دانش آموز وجود دارد که متاسفانه این افراد در مرکز فقر کشور رشد می یابند.
    ترکان اظهار کرد: اولویت شخص رئیس جمهوری بر این است که کیفیت زندگی این افراد ارتقا پیدا کند که این هدف می تواند در مدلهای مختلفی نظیر اصلاح بافت و یا اقتصادی کردن این مناطق حاصل شود که در شیراز این کار انجام شده و اصلاح بخشی از بافت فرسوده این شهر صورت گرفته است.
    وی ادامه داد:لازم است به همه ابعاد معیشت مردم در بافت فرسوده شهری توجه شود و هنر مسئولان این است که این اهداف اقتصادی را تعریف کنند.
    مشاور رئیس جمهوری بیان کرد:مسئولان باید در نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده مدلهایی تعریف کنند که این کسب و کارها در این مناطق سودآور شود و قطعا در پی آن مردم و سرمایه گذارها مشارکت خواهند کرد.
    وی با اشاره به روستاهای حریم شهرها که جمعیت قابل توجهی حاشیه نشین را در خود جای داده گفت:می توان برای هر کدام از این روستاها در حوزه ای خاص کسب و کار جدید تعریف کرد که معیشت مردم این مناطق و شرایط معیشتی آنها نیز بهبود یابد.
    ترکان بیان کرد: کسب و کارهایی مانند مبل سازی و پرده دوزی و... را می توان در قالب صنایع دستی محسوب و از این مشاغل نیز حمایت کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار