مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۶۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور متقاضی ندارد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر احداثی در شهرهای جدید کشور ۶۰ هزار واحد متقاضی ندارد.

۶۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور متقاضی ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حبیب الله طاهرخانی روز پنجشنبه درحاشیه آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چهار طرح عمرانی در شهر جدید عالیشهر بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون 260 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده در شهرهای جدید کشور به اتمام رسیده و تحویل مالکان شده است و 80 هزار واحد باقی مانده نیز در سال آینده ساخت آنها به پایان می رسد.
    وی اضافه کرد: اجتماع سازی از رویکردهای اصلی در شهرهای جدید کشور است تا ساکنان آنها یک اجتماع واحد تشکیل دهند و به شهر محل سکونت خود افتخار کنند.
    طاهر خانی ادامه داد: در این ارتباط احداث فضاهای فرهنگی و اجتماعی و برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی آیینی در شهرهای جدید در دستور کار است.
    وی یادآور شد: در شهرهای جدید بدلیل وجود زمین و طرح و برنامه های مشخص امکان جذب سرمایه گذار بسیار بالاست که باید از این ظرفیت نهایت استفاده برای سرمایه گذاری در شهرهای جدید صورت گیرد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شهرهای جدید ثمره اتقلاب شکوهمند اسلامی برای پاسخگویی به نیاز سکونت و اسکان مردم است که تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این حوزه رقم خورده است.
    وی گفت: بحث اصلی در مسکن مهر حوزه زیرساخت ها و خدمات روبنایی است که در این ارتباط مسکن مهر عالیشهر برای تکمیل زیرساخت ها و خدمات روبنایی نیازمند یکهزار میلیارد ریال اعتبار است.
    طاهرخانی اظهارکرد: مدرسه، مجموعه فرهنگی و مراکز خدمات درمانی از جمله مراکزی است که پس از اتمام عملیات اجرایی واحدهای مسکونی باید احداث آنها پیگیری شود تا از این طریق استانداردهای زندگی شهری در عالیشهر فراهم شود.
    وی ادامه داد: در بودجه سال جاری از محل تهاتر اراضی و بودجه نقدی اعتبار مجموعه شهرهای جدید 10 هزار میلیارد ریال بود که از این میزان بالای 80 درصد به حوزه های ایجاد خدمات زیربنایی و روبنایی در سایت های مسکن مهر و قسمت های مختلف شهرهای جدید اختصاص یافت.
    طاهرخانی اضافه کرد:: برای سال آینده نیز رونداختصاص 80 درصد اعتبارات به خدمات روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید تداوم خواهد داشت.
    در این آیین عملیات اجرایی احداث 114 واحد باغ ویلا، مرکز جامع بهداشتی درمانی و مدرسه 6 کلاسه در شهر جدید عالیشهر آغاز و استخر سرپوشیده شهدای غواص و 67 واحد مسکن مهر در این شهر افتتاح شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو