مدیران خودروعصر اعتبار

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد؛

استفاده مجدد از ۱۵ هزار تن نخاله ساختمانی در آینده نزدیک

عصر ساختمان- معاون خدمات شهری شهرداری تهران از بهره‌گیری مجدد نخاله‌های ساختمانی به میزان ۱۵ هزار تن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به زودی طرح جنگلکاری ۳۰ کیلومتر از مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) عملیاتی خواهد شد.

استفاده مجدد از ۱۵ هزار تن نخاله ساختمانی در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجتبی یزدانی در جریان بازدید از محل دفن زباله آرادکوه در جمع خبرنگاران، با اشاره به این که تهران روزانه 7500 تا 8000 تن زباله تولید می‌کند، اظهار کرد: این میزان از زباله حجم بسیار زیادی است و ظرف سال‌های گذشته با وجود افزایش جمعیت تهران تلاش کرده‌ایم که حجم زباله تولیدی را ثابت نگه داریم.

    وی افزود: از 20 فروردین ماه دو منطقه به صورت پایلوت موضوع تفکیک از مبداء را عملیاتی خواهند کرد که اگر شهروندان در بحث زباله با ما همکاری کنند می‌توانیم تولید زباله را به نصف این میزان کاهش دهیم.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه‌ صحبت‌های خود، افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که در مدیریت شهری هر اتفاق مثبتی که بخواهد رخ دهد، نیازمند مشارکت مردم است.

    وی با اشاره به نخاله‌های ساختمانی، خاطرنشان کرد: با وجود این که ساخت و سازها در تهران کاهش پیدا کرده است، اما 43 هزار تن نخاله ساختمانی داریم که بخشی از آن مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد. برنامه ما این است که در آینده نزدیک 15 هزار تن از نخاله‌های ساختمانی را مورد بهره‌برداری مجدد قرار دهیم.

    یزدانی در ادامه‌ تاکید کرد: 300 هزار جنگلکاری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. همچنین جنگلکاری در حاشیه فرودگاه امام خمینی(ره) خواهیم داشت که 300 کیلومتر از این مسیر از میدان جهاد تا فرودگاه درختکاری خواهد بود.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: شهرداری منطقه 9 و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در این طرح همراهی خواهند داشت و تا دو هفته‌ آینده این طرح عملیاتی خواهد شد. همچنین آبیاری درختان غرس شده در این  طرح به صورت قطره‌ای آبیاری خواهند شد.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان نیز به بوی نامطبوعی که در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) متصاعد می‌شود اشاره و خاطر نشان کرد: این بو ربطی به دفن زباله در مجموعه آرادکوه ندارد و بر اساس بررسی‌های کارشناسانه تیمی از دولت، تنها پنج درصد از آن را مربوط به شهرداری تهران دانسته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی