مدیران خودروعصر اعتبار

پیش‌بینی آخوندی برای افزایش ۵ درصدی سفرهای نوروزی

عصر ساختمان- وزیر راه، مسکن و شهرسازی از پیش بینی افزایش پنج درصدی سفرها در ایام نوروز خبر داد و تمهیدات این وزارتخانه در این ایام را تشریح کرد.

پیش‌بینی آخوندی برای افزایش ۵ درصدی سفرهای نوروزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در رزمایش بزرگ ترافیک و خدمات سفر نوروز 97 که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور فرمانده ناجا، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس سازمان اورژانس کشور، رئیس سازمان امداد و نجات، رئیس پلیس راهور ناجا و ... در ضلع جنوبی حرم امام خمینی برگزار شد، گفت:  در وزارت راه برای نوروز و سفرهای انبوهی که در این ایام خواهیم داشت آماده می‌شویم و امیدواریم که بتوانیم خدمات خوبی را به شهروندان‌ ارائه کنیم.

    آخوندی با بیان اینکه مدیریت حوزه راه یک مدیریت چند وجهی است، گفت: دستگاه‌های مختلفی در این زمینه فعال هستند، ‌ چراکه مدیریت راه امری بسیار پیچیده است.

    وی با اشاره به سفرهای نوروزی اظهار کرد: سفرهای نوروزی دو ویژگی عمده دارد، یکی حجم عمده سفرها و دیگری رانندگانی که برای بار اول به جاده‌ای رفته و چندان با آن مسیر آشنا نیستند.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه معمولا سفرها در ایام نوروز به صورت خانوادگی انجام می‌شود، گفت: متاسفانه خواب آلودگی و همچنین صحبت و شوخی با اعضای خانواده در حین رانندگی از جمله مواردی است که منجر به وقوع حوادث رانندگی می‌شود. بنابراین لازم است که رانندگان نسبت به این موضوع توجه کافی را داشته باشند.

    وزیر راه با تاکید بر اینکه باید سرعت مطمئنه در طول سفرهای نوروزی رعایت شود، گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم که شاهد رشد پنج درصدی در سفرهای نوروزی باشیم، چرا که با توجه به افزایش وسایل نقلیه که در طول سال 1396 به چرخه ترافیک اضافه شده این آمار ممکن است.

    اعلام پر ترددترین روزها در طرح نوروزی 97

    آخوندی همچنین به پیش بینی پرترددترین روزها در طرح ترافیکی نوروز 97 اشاره کرد و گفت: بر اساس برآوردهای ما روزهای 28 اسفند و چهارم و هشتم فروردین ماه 97 روزهای اوج سفر است.

    آخوندی با بیان اینکه امسال در سازمان راهداری 1200 اکیپ راهداری و 2200 دستگاه خودروی راهداری را در طرح نوروزی به کار گرفته‌ایم، گفت: علاوه بر آن 674 راهدارخانه نیز فعال هستند.

    وی با اشاره به تنگناها و مشکلات مالی موجود اظهار کرد: علی رغم این مشکلات اقدامات خوبی در سطح راهداری و حوزه راه‌ها انجام گرفت و خوشبختانه موفق شدیم امسال 270 کیلومتر از سطح جاده‌هایی را که مشکل موضعی داشتند بهسازی کنیم و تلاش کردیم تا وضعیت راه‌هایمان بهبود پیدا کند.

    آخوندی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که جاده را به خوبی مدیریت کنیم گفت: تمام تجهیزات‌مان اعم از سامانه‌های ثابت و متحرک را به کار خواهیم بست و از پلیس نیز درخواست دارم که با سخت گیری و بدون اغماض و تساهل با متخلفان و خودروها و وسایل نقلیه دارای تخلفات حادثه ساز برخورد کند.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه‌های تردد شمار نیز در جاده‌های سراسر کشور فعالند، گفت: وزارت راه میزان تردد خودروها را اعلام می‌کند.

    وی به ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی نیز جزو اولویت‌های ما بوده و در طرح نوروزی امسال حدود 900 هزار صندلی اتوبوس برای مسافران نوروزی فراهم است و ما نیز از مسافران می‌خواهیم تا جایی که ممکن است با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سفر کنند.

    آخوندی با بیان اینکه هماهنگی کامل میان وزارت راه و پلیس وجود دارد اظهار کرد: از خانواده‌ها می‌خواهیم که اگر فردی پشت فرمان است حتما نسبت به رانندگی ایمن و صحیح او نظارت داشته باشند تا نوروزی شاد و خرم برای تمام ایرانیان داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار