مدیران خودروعصر اعتبار

رکود نوروزی بازار مسکن/ نرخ آپارتمان‌های زیر ۵۰ متر در پایتخت

عصر ساختمان:حال و هوای نوروزی بازار مسکن نشان می‌دهد همچنان رکود دامن گیر این بخش است و وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن هم نتوانسته تغییری در وضعیت بازار ایجاد کند.

رکود نوروزی بازار مسکن/ نرخ آپارتمان‌های زیر ۵۰ متر در پایتخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، بازار مسکن در روزهای پایانی سال 94 تفاوت چندانی را با سال گذشته در این روزها ندارد و نوروز هم نتوانسته است تغییر زیادی را در وضعیت این بازار به وجود آورد. در سال‌های رونق مسکن، با نزدیک شدن به عید نوروز معاملات املاک افزایش پیدا کرده و بخشی از خریداران ترجیح می‌دادند تا سال جدید را در خانه نو شروع کنند، بنابراین اگر قصد تعویض واحد خود را داشتند، سعی می کردند تا پیش از عید این کار را انجام دهند.

    اما با شروع رکود مسکن از سال 91 و کاهش شدید معاملات مسکن، همچنان میل و رغبتی برای خرید و فروش مسکن وجود ندارد، به همین دلیل متقاضیانی هم که قصد فروش دارند با نبود مشتری در بازار روبرو هستند.

    از طرفی، مدتی پیش بانک مسکن نخستین وام 80 میلیونی مسکن را در اختیار برخی از سپرده گذاران این وام قرار داد. به گفته محمدحسن مرادی مدیر طرح و برنامه بانک مسکن، کسانی که در صندوق پس انداز مسکن یکم که 18 خرداد 94 شروع به کار کرد، افتتاح حساب کردند، می توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن وام 80 میلیونی خود را دریافت کنند.

    وی ادامه داد: این افراد باید پس انداز 40 میلیون تومانی خود را یک سال در این بانک سپرده گذاری می کردند اما با توجه به امتیازهایی که آنها از قبل در این بانک داشتند، می توانند وام 80 میلیونی را قبل از پایان یکسال دریافت کنند.

    مرادی با بیان اینکه این افراد کسانی هستند که از قبل در صندوق عادی و جوانان بانک مسکن سپرده گذاری داشتند، افزود: افرادی که در صندوق پس انداز یکم حساب باز کرده اند اما سقف امتیازات آنها اجازه دریافت وام 80 میلیونی را به آنها نمی دهد، افزود: این افراد می توانند تفاوت وام دریافتی خود را اوراق خریداری کنند.

    با این وجود، اعلام این خبر هم نتوانست بازار مسکن را از رکود خارج کرده و شوکی را به آن وارد کندف بنابراین همچنان سرمایه گذاران و سازندگان از این بازار دوری می کنند و متقاضیان خرید هم پول کافی برای ورود به این بخش را ندارند، در واقع متقاضیان معتقدند که پس انداز اندک آنها با وام‌هایی که از سوی دولت تعیین شده نمی‌تواند قدرت خرید به آنها بدهد.

    براین اساس، موضوع افزایش دوباره وام مسکن به مبالغ بیشتر یکی از بحث‌هایی که در سال‌های رکود به دفعات در مورد آن صحبت شده اما هنوز بانک مرکزی با افزایش وام موافقت نکرده و آن را در جهت افزایش تورم می داند.

    نرخ واحدهای زیر 50 متر در برخی محله‌های تهران

    در کارون - هاشمی واحدی با مساحت 48 مترمربع و عمر 7 ساله تکواحدی، طبقه اول با انباری 133 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و در نیاوران واحدی 47.5 متری 325 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    در ولنجک واحدی 50 متری و یکخوابه با امکانات کامل 620 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و در فردوس‌شرق-املاک‌پردیس یک واحد آپارتمان 50 متری و یکخوابه با عمر 10 ساله، فول امکانات 220 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    همچنین در شهران - 16متری مهدی یک دستگاه آپارتمان به مساحت 47 متر و یکخوابه با انباری، آسانسور فاقد پارکینگ، 205 میلیون تومان فروخته می‌شود و در اشرفی اصفهانی - 22 بهمن واحدی 49 متری و نوساز 239میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    در خیابان سرباز واحدی 47 متری و تکواحدی 120 میلیون تومان به فروش می‌رسد و آپارتمانی 40 متری، بازسازی شده با انباری در این محدوده 118 میلیون تومان فروخته می‌شود، همچنین در پونک 35 متری گلستان آپارتمان 50 متری طبقه اول با انباری، بازسازی شده 210 میلیون تومان قیمت دارد.

    براساس این گزارش یک دستگاه آپارتمان 50 متری و یک خوابه با امکانات در مرزداران 250 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و در کامرانیه جنوبی واحدی 46 متری و نوساز 320 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو