مدیران خودروعصر اعتبار

اولین تصویر از پروژه «ادن» (Eden) منتشر شد

تجارت در رکاب محیط زیست

عصر ساختمان- «گروه معماران گریم شاو»(Grimshaw Architects) اولین نمایه از پروژه‌ «ادن» در چینگدائوی چین را منتشر کرد، یکی از شش جاذبه ‌گردشگری بومی شهر کورنیش در حال انجام است. پروژه‌ «ادن» چینگدائو، برای این شهر که در نوار ساحلی شرقی چین قرار دارد، برنامه‌ریزی شده است و توسط شرکت بریتانیایی به عنوان قسمتی از طرح توسعه‌ بین‌المللی پارک محیط زیست این منطقه طراحی شده است.

تجارت در رکاب محیط زیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، این پارک 150 میلیون پوندی که با آب محصور شده، دارای بزرگ‌ترین آبشار سرپوشیده در جهان خواهد بود، در حالی‌که این آبشار مصنوعی با بیش از 50 متر ارتفاع، تقریبا هم ارتفاع با آبشار نیاگارا در مرز ایالات متحده و کانادا خواهد بود.
    این پارک ‌روی زمینی بایر که در ابتدا برای تولیدات نمک مورد استفاده قرار می‌گرفت، در محل تلاقی دو رود‌خانه در این شهر ساحلی، ساخته خواهد شد که اخیرا یک ترمینال بین‌المللی کشتی در اطراف آن افتتاح شده است.
    به نقل از جولیون بروویس، یکی از شرکای «گروه معماران گریم شاو»، پروژه ‌ ادن چینگدائو، دیدگاه ما را در ایجاد سازه‌های زیبا با الهام از تاثیرات موجود در طبیعت گسترش می‌دهد و به واسطه ‌‌نیازهای خاص به مکانی منحصر‌به‌فرد در آینده‌ای نزدیک تبدیل خواهد شد.
    انتشار اسناد و پلان اولیه پروژه از سوی هلدینگ جینامائوی چین که روند طراحی‌، ساخت و شرایط عملیات اجرایی و ساخت پروژه را تبیین کرده بود، منجر به امضای توافقنامه بین «پروژه‌ بین‌المللی ادن» و این هلدینگ چینی  شد.
    دیوید‌هارلند، مدیر اجرایی پروژه ‌ بین‌المللی ادن از این توافق به عنوان «بزرگ‌ترین قدم اجرایی برای افتتاح پروژه ‌ادن در چین تا این لحظه» یاد کرد.
    جزئیات و طراحی پروژه‌ «ادن چینگدائو» برای اولین بار در سال 2015 آغاز شد و هم‌اکنون با شروع برنامه ساخت در اواخر سال  2017 و براساس برنامه زمان‌بندی پروژه در سال 2020 افتتاح خواهد شد.
    «گروه معماران گریم شاو» پروژه ‌اصلی «ادن» را پیش‌تر در گودال خاکی در شهر کرنوال طراحی کردند که در سال 2001 گشوده شد.
    این شرکت در حال حاضر ‌ روی چهار پروژه دیگر «ادن» در چین کار می‌کند. همراه با این پارک در چینگدائو، پیشاپیش برای شهر تاریخی ین آن (Yan’an) در شمال چین برنامه‌ریزی شده است.دو پروژه ‌دیگر، جیژو (Jizhou) در نزدیکی شهر ساحلی تیانجین و شنگ‌لو وینیارد (Sheng Lu Vineyard)  در پکن هستند.

      در مورد پروژه ادن بیشتر بدانید‌
    پروژه ‌«ادن» در سال 2000 آغاز به کار کرد. خصوصیت پروژه ‌ «ادن» بر رابطه بین معماری و گیاهان استوار است و به نوعی معماری سبز را در دستور کار خود قرار داده است. پروژه ‌«ادن» داستان آدم‌هایی را که به طبیعت جهان وابسته هستند، بازگو می‌کند و نشان می‌دهد که انسان‌ها چه چیزهایی می‌توانند با همکاری یکدیگر و از طریق طبیعت به‌دست آورند. این پروژه به دنبال آن است تا محیطی ایجاد کند که بازدیدکنندگان درحالی‌که لحظات سرگرم‌کننده‌ای را تجربه می‌کنند، به اهمیت گیاهان در زندگی‌شان و همچنین چگونگی سازگاری با آنها پی ببرند و اینکه چگونه یک حفره درون زمین می‌تواند به یک جای زیبا و الهام‌بخش تبدیل شود.  
    ادن یک پروژه اجتماعی است که نشان می‌دهد تجارت می‌تواند پا به پای توسعه ‌محیط زیست و معیشت مردم عمل کند و اجتماعات قوی‌تری بسازد.

    * مترجم : عرفان علیزاده

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو