مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بودجه بافت فرسوده بیاید توسعه‌گران تشویق می‌شوند

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هنوز سه شرط لازم برای ترغیب بخش خصوصی برای ورود به برنامه ملی بازآفرینی شهری یعنی امنیت، تسهیلات و مشوق‌ها فراهم نشده اما به زودی شرایط مهیا خواهد شد.

بودجه بافت فرسوده بیاید توسعه‌گران تشویق می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد سعید ایزدی اظهار کرد: نوسازی بافت‌های ناکارآمد به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد اما هنوز کاملا تبیین نشده که بخش خصوصی ورود کند و باید مقداری صبر کرد تا کارها در روال خود قرار گیرد. توسعه‌گران مطمئن باشند در آن زمان شرایط متحول خواهد شد.

    وی افزود: تا کنون بسته تشویقی بافت‌های فرسوده عملیاتی نشده که توسعه‌گر بداند از چه مشوق‌ها و تسهیلاتی با چه نرخ سودی بهره‌مند می‌شود. هم‌چنین معلوم نیست دقیقا اراضی و املاک کجا هستند. اگر وعده‌هایی که داده‌ایم تحقق پیدا کند، توسعه‌گران با میل و رغبت ورود پیدا می‌کنند.

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که دولت یک تیم اجرایی را برای موضوع بافت‌های فرسوده بسیج کرده است گفت: تیم مذکور باید بنشینند یکی یکی برنامه‌ها را اجرایی و عملیاتی کنند.

    ایزدی ادامه داد: این گونه نیست که توسعه‌گران استقبال نکرده باشند بلکه توسعه‌گران نه برنامه را دیده‌اند و نه بسته‌های حمایتی که دکتر روحانی اشاره کردند شامل آنها شده است. الان اگر توسعه‌گران به بانک مسکن مراجعه کنند، هیچ تسهیلاتی به آنها پرداخت نمی‌شود. سیاستی ابلاغ شده اما برای اجرایی شدن آن برنامه باید تدوین شود که باید متولیان خود را پیدا کند، منابع اعلام شود و فرآیند در مسیر خود قرار گیرد.

    به گفته وی باید منابع در بودجه سال 1397 لحاظ شود. هنوز تخصیص منابع نشده که بانک مسکن بگوید چه میزان تسهیلات را برای بافت‌های فرسوده در نظر می‌گیرد.

    ایزدی تاکید کرد: توسعه‌گر امنیت می‌خواهد که ما تضمین می‌کنیم، تسهیلات می‌خواهد که ما شرایط را فراهم می‌کنیم، امکانات و بسته‌های تشویقی می‌خواهد که شهرداری اعلام آمادگی کرده است. ولی تا زمانی که این سه شرط لازم مهیا نشود، هیچ توسعه‌گری ریسک نمی‌کند.

    به گزارش ایسنا، برنامه ملی بازآفرینی شهری  پنجشنبه 19 بهمن‌ماه با دستور رییس جمهور آغاز شد. همزمان اقدامی تقویتی توسط بانک مسکن برای کاهش 1.5 درصدی نرخ سود اوراق مسکن در بافت فرسوده انجام شد و این نرخ از 17.5 درصد به 16 درصد رسید. مدت بازپرداخت آن هم از 12 به 15 سال افزایش پیدا کرد.

    هدفی که مجلس برای دولت تعیین کرده این است که تا پایان برنامه ششم حدود نیمی از بافت‌های ناکارآمد، نوسازی شود که 123 تریلیون تومان بودجه نیاز دارد و بخش خصوصی می تواند با حضور موثر در این بافتها این بازار بزرگ را به خود اختصاص دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو