مدیران خودروعصر اعتبار

در جنوبی ترین منطقه پایتخت:

نخستین خانه محیط زیست شهر تهران افتتاح شد

اجرای طرح همیاران محیط زیست در جنوب تهران

عصر ساختمان:نخستین خانه محیط زیست شهر تهران با حضور رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران و شهردار منطقه ۲۰ در سرای محله شهادت این منطقه جنوبی افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

نخستین خانه محیط زیست شهر تهران افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی منطقه 20، مهدی گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران با حضور در مراسم افتتاحیه گفت: به منظور ارتقاء آگاهی شهروندان و ایجاد حساسیت در جامعه، راه اندازی خانه های محیط زیست به صورت داوطلبانه از سوی شهروندان و با محوریت سراهای محله در دستور کار مدیریت شهری است که با اعلام آمادگی منطقه 20، اولین خانه محیط زیست شهر تهران در سرای محله شهادت افتتاح و رسما فعالیت دوست داران محیط زیست آغاز شد.
    گلمکانی راه اندازی خانه های محیط زیست را یک نیاز برای جامعه امروزی برشمرد و افزود: این اقدام زیرساخت مناسبی برای نهادینه شدن فعالیت های محیط زیستی شهروندان در سطح محلات است.
    وی با اشاره به اینکه محیط زیست محله بایستی از طریق مردم مراقبت شود، گفت: زمانی که مردم در خصوص مسائل زیست محیطی حساس شوند و آگاهی لازم را نیز بیابند می توانند همراه با دستگاه ها و نهادهای متولی بسیار تاثیرگذار عمل کنند.
    گلمکانی جلب مشارکت مردم در فعالیت های زیست محیطی را از مهمترین اهداف راه اندازی خانه محیط زیست برشمرد و افزود: آموزش های همگانی، تشکیل تشکل های مردم نهاد، توانمندی شهروندان با رویکرد حفظ محیط زیست، بهره گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان از جمله فعالیت های این خانه زیست محیطی است.
    رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه به زودی در 354 محله خانه محیط زیست راه اندازی می شود، یادآور شد: به دنبال ایجاد یک رویه پایدار وتولید فرهنگ در محله های شهر تهران هستیم.
    منصور کتانباف شهردار منطقه 20 نیز  سرای محله شهادت را از جمله سراهای فعال در منطقه 20 معرفی کرد و گفت: برای فراگیر شدن حفظ محیط زیست، نیازمند آموزش های همگانی هستیم.
    کتانباف تاکیدکرد: اطلاع رسانی جامعه باید به سمت و سویی پیش برود تا مردم خودشان کار را مدیریت کنند.
    شهردار منطقه 20 در پایان یادآور شد: فعالیت های زیست محیطی از اولویت های مدیریت شهری است و آمادگی حمایت از طرح های دوست داران طبیعت و محیط زیست را داریم.
    اهداء احکام همیاران محیط زیست که در 4 مدرسه منطقه 20 به اجرا درآمده است و تقدیر از فعالان عرصه محیط زیست  از دیگر برنامه هایی بود که با حضور رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 انجام  شد.
    بر اساس این گزارش همایش همیاران محیط زیست به همت اداره محیط زیست شهرداری منطقه 20 در مجموعه فرهنگی ولیعصر(عج) برگزار شد که همراه با  اجرای برنامه های متنوع هنری، نمایشی و آموزشی برای دانش آموزان همیار محیط زیست و اولیاء آنها بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو