مدیران خودروعصر اعتبار

واکنش انجمن‌ها و اتحادیه‌ها به استیضاح:

حمایت شرکت تعاونی عمرانی احیاء و نوسازی غدیر از وزیر راه و شهرسازی

عصر ساختمان- شرکت تعاونی عمرانی احیاء و نوسازی غدیر در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان، نخبگان و اعضای جامعه حرفه‌ای حمایت خود را از اقدامات وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد.

حمایت شرکت تعاونی عمرانی احیاء و نوسازی غدیر از وزیر راه و شهرسازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، متن نامه شرکت تعاونی عمرانی احیاء و نوسازی غدیر به نمایندگاه مجلس شورای اسلامی و کارشناسان، نخبگان و اعضای جامعه حرفه‌ای

    به شرح زیر است:

    نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

    کارشناسان، نخبگان و اعضای جامعه حرفه‌ای

    با سلام و احترام

    بی‌شک موضوع بافت‌های فرسوده شهری و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، در این مقطع زمانی یکی از مهم‌ترین مسائل در مقیاس ملی، میهن عزیزمان می‌باشد. زندگی حدود بیست میلیون ایرانی در ده‌ها هکتار از بافت‌های ناکارآمد شهری و همچنین مشکلات و آسیب‌های موجود در این گونه بافت‌ها، اهمیت پرداختن به این محدوده‌ها را صدچندان می‌کند.

    جان میلیون‌ها ایرانی در این گونه بافت‌ها در معرض خطر بلایای طبیعی از جمله زلزله بوده و همچنین حق برخورداری از زندگی با کیفیت برای ساکنان این گونه بافت‌ها به علل مختلف در طول ده‌ها سال گذشته، مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته است.

    چالش‌های قابل توجه امروز محلات هدف طرح‌های نوسازی و بهسازی، محصول ده‌ها سال بی‌توجهی، بی‌تدبیری و رویکردهای غلط و غیرکارشناسی بوده و حل و فصل آن نیازمند اراده‌ای جدی والبته بینش و رویکردی صحیح و منطقی است.

    اقدام شایسته و بایسته برای بازآفرینی این محلات که چیزی جز رویکرد مردم پایه و هدفی به غیر از ارتقا کیفیت زندگی ساکنان ندارد، نه تنها خطرات و آسیب‌ها و نابه سامانی‌ها فعلی را چاره می‌نماید. بلکه تهدید را به فرصتی بی‌نظیر مبدل کرده و با ایجاد سرمایه اجتماعی، سایر چالش‌های موجود محلات از جمله مشکلات اقتصادی را نیز با محوریت توانمندسازی واقعی مردم در مسیر بهبود، قرار می‌دهد.

    تغییر رویکرد نهاهای متولی دولتی در مواجه با مسائل بافت‌های فرسوده و تحول در سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های اجرائی و مدیریتی به نفع ساکنان این محدوده‌ها و حذف نگاه‌های امرانه و از بالا به پایین، از جمله اقدامات موثری بوده است که در زمان وزارت جناب آقای دکتر آخوندی در این حوزه بسیار گسترده و حیاتی، اتفاق افتاده است.

    بی‌انصافی است که سیاست‌ها و رویکردهای مردم محور در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در بافت‌های فرسوده که در چند سال گذشته، وارد ادبیات مهندسی و مدیریتی کشور شد را نادیده انگاشت. رویکرد صحیح، علمی و منطبق با آموزه‌های اسلامی و ایرانی و توجه به کیفیت زندگی ساکنان و کمک به رفع دغدغه‌ها و نیازهای انسان‌ها در طرح‌ها و برنامه‌ها، امروز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران قرار گرفته و اقداماتی نیز در حال اجراست. این نهاد محلی شهادت می‌دهد که این رویکردها در اقدامات نوسازی کاملا به نفع مردم بوده و نمونه آن پروژه‌ای موفق و نمونه در محله همت آباد است که با حمایت‌ها و حضور چندباره وزیر محترم راه و شهرسازی، به ثمر نشسته و در حال اجرا می‌باشد.

    حال که در این زمان، قطار بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از موثرترین سیاست و برنامه برای ارتقا کیفیت زندگی 20 میلیون ایرانی، با رویکرد مردم محور و احترام به حقوق و دغدغه‌های آنان به حرکت افتاده و شتاب گرفته و نویدبخش آینده‌ای بهتر برای ساکنان این گونه بافت‌هاست، نباید با تغییر مدیریت در وزارت راه و شهرسازی که مبدع و راهبر این امر مهم بوده، آن را با چالش و توقف مواجه نمود.

    شرکت تعاونی عمرانی احیاء و نوسازی غدیر

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار