مدیران خودروعصر اعتبار

طرح احیای بافت‌های فرسوده مسکن را از رکود خارج می‌کند

عصر ساختمان- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: طرح دولت برای احیای بافت های فرسوده، موجب رشد بخش ساختمان می شود و مسکن را از رکود خارج می کند.

طرح احیای بافت‌های فرسوده مسکن را از رکود خارج می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، غلامحسین شافعی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: لازمه دستیابی به رشد بخش مسکن، این است که طرح احیای بافت های فرسوده توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت اجرایی شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به زمینه های لازم برای خروج صنایع کوچک و متوسط از رکود پرداخت و گفت: یکی از این زمینه ها تامین مالی بخش خصوصی واقعی از طریق ساز و کارهایی جدید است.

    شافعی اضافه کرد: اتاق بازرگانی ایران، طرحی برای تشکیل صندوق های مشترک بخش خصوصی و دولتی تدوین کرده است که بعد از تائید هیات نمایندگان، تقدیم دولت خواهد شد.

    وی بر نوساز ی و بازسازی صنایع کشور تاکید کرد و گفت: در صورتی که با سیاست های تشویقی اقدام به نوسازی و بهسازی صنایع نکنیم، هیچ گاه در بازارهای داخلی و خارجی به میدان رقابت باز نخواهیم گشت.

    ** بهره وری بخش کشاورزی ایران در مقایسه با ترکیه، مالزی و کره جنوبی

    رئیس اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بهره وری در بخش کشاورزی و مساله کمبود آب اشاره کرد و گفت: با توجه به ادامه روند خشکسالی های اخیر، باید فکری به حال بهره وری در بخش کشاورزی کرد.

    وی ادامه داد: هم اکنون 9 میلیون و 600 هزار هکتار زمین در کشور برای زراعت آبی تجهیز شده است که به دنبال آن، سالانه 6.4 میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی انجام می شود.

    شافعی با مقایسه این آمارها با کشورهای ترکیه، مالزی و کره جنوبی گفت: در ترکیه پنج میلیون و 215 هزار هکتار زمین برای زراعت آبی تجهیز شده است اما آمار صادرات محصولات کشاورزی این کشور 14.6 میلیارد دلار برآورد شده است.

    وی گفت: کره جنوبی با 573 هزار هکتار زمین 11.2 میلیارد دلار و مالزی با 380 هزار هکتار 25.5 میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی دارد.

    ** با اقدامات اورژانسی نمی توان اشتغال مولد ایجاد کرد

    رئیس اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد اشتغال مولد را یکی از مهمترین اولویت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و حتی امنیتی ذکر کرد و گفت: ایجاد اشتغال مولد در بخش های واقعی می تواند منشا اثراتی مثبت مانند کاهش فشار های سنگین بودجه ای، رشد اقتصادی پایدار، کاهش نابرابری های اجتماعی و ارتقای رضایت عمومی را فراهم کند.

    وی با بیان اینکه با اقدامات اورژانسی نمی توان اشتغال مولد ایجاد کرد، ادامه داد: در این راستا، سیاستگزاری ها باید مبتنی بر ایجاد مشاغل مفید و مولد باشد.

    شافعی همچنین تاکید کرد که سیاست های اشتغال زایی نباید به سمت توزیع پول حرکت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو