مدیران خودروعصر اعتبار

رونق بازار مسکن خراسان‌جنوبی طی دو ماه اخیر

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: طی دو ماهه اخیر طبق بررسی‌های به عمل آمده بازار مسکن استان رونق گرفته است.

رونق بازار مسکن خراسان‌جنوبی طی دو ماه اخیر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، جعفری اظهار کرد: در بحث بررسی وضعیت بازار مسکن خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طبق بررسی‌ها و جلسات برگزار شده با مشاورین املاک به‌نظر می‌رسد در دو ماهه اخیر رونق در بازار مسکن به وجود آمده که آمار خرید و فروش واحدهای مسکونی و مرجعات مردمی به نوعی نشانگر این موضوع است.

    وی افزود: بازار مسکن در سال آینده به‌نظر می‌آید نسبت به قیمت‌های حال حاضر افزایش قیمت خاصی نخواهد داشت و وضعیت خرید و فروش و عرضه و تقاضا مطابق دو ماهه خیر در سال آینده نیز ادامه یابد.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی ادامه داد: مسکن یک کالای اقتصادی بوده که متأثر از نهادهای متفاوت و متنوعی است که نوسات اقتصادی و قیمتی هر یکی از این نهاده‌ها می‌تواند تأثیراتی را بر روی قیمت مسکن داشته باشد.

    جعفری خاطرنشان کرد: از طرفی مسکن نیز به‌عنوان یک کالای اقتصادی معرفی‌کننده این نهاده‌ها بوده که طبیعتاً می‌تواند در اقتصاد این نهاده‌ها که جزئی از اقتصاد کلان کشور بوده تأثیرگذار باشد.

    وی تصریح کرد: مردم استان همه آن‌ها توان لازم برای تهیه مسکن را ندارند و اساساً تهیه مسکن جزو کالاهای گران قیمت و هزینه‌بر است به گونه‌ای که عمد مردم با تسهیلات بانکی و اصطلاحاً از پس‌اندازهای آینده صاحب مسکن می‌شوند.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: دولت برای اقشار آسیب‌پذیر مانند خانواده‌هایی با دو معلول، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به‌عنوان افرادی که توان اقتصادی بسیار پایین دارند به‌صورت حمایتی عمل کرده و آن‌ها را صاحب مسکن می‌کند.

    جعفری گفت: توان خرید در آینده همانطور که بیان شد برای اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی از طریق پرداخت مبلغ کمکی به قیمت تمام شده مسکن بوده و برای سایر اقشار پرداخت تسهیلات بانکی است.

    دولت ابزار قانونی برای نرخ اجاره‌بها ندارد

    وی یادآور شد: قیمت اجاره در بازار مسکن بر مبنای توافق موجر و مستأجر تعیین می‌شود و دولت فعلاً ابزار قانونی برای نرخ‌گذاری واحدهای اجاره‌ای ندارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی یادآور شد: منظور از سود بالای بانکی برای تسهیلات خرید و ساخت مسکن است که سود تسهیلات مذکور بالا نبوده و متعادل است.

    جعفری افزود: هرچه نرخ این سود پایین‌تر باشد استقبال سازندگان و مردم برای استفاده از آن بیشتر شده و در نتیجه تعداد واحدهای مسکونی تولید شده «عرضه»" افزایش یافته و تقاضا و قیمت متعادل‌تر می‌شود.

    وی ادامه داد: بدیهی است چنانچه نرخ سود تسهیلات مذکور بالا باشد رقبت سازندگان برای استفاده کاهش یافته و تولید مسکن کاهش می‌یابد و متقاضی باید توان مالی برای بازپرداخت تسهیلات و اقساط آن را داشته باشد.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تسهیلات مسکن در قالب برنامه‌های مختلف مانند صندوق پس‌انداز، اوراق و جعاله توسط بانک مسکن پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو