مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

جذب ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بخش آزادراهی

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: علی رغم آنکه بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال آینده کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان است توانستیم بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در بخش آزادراهی سرمایه جذب کنیم.

جذب ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بخش آزادراهی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، عباس آخوندی در حاشیه مراسم امضاء قرارداد 439 کیلومتر آزادراه با مشارکت بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: امروز برای احداث حدود 440 کیلومتر آزادراه در 6 محور در استان های مختلف شامل استان کرمان، مرکزی، خراسان های شمالی و رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، قرارداد امضاء کردیم.

    وی ادامه داد: مبلغ این قرارداد حدود 2500 میلیارد تومان است که 70 درصد این مبلغ با سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است و 30 درصد آن را نیز دولت بر عهده خواهد داشت.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر 2400 کیلومتر آزاد راه در کشور داریم که برنامه های ششم و هفتم توسعه ما را مکلف به احداث 10هزار کیلومتر آزادراه کرده است.

    آخوندی با بیان اینکه در سال 95 و 96 قرارداد احداث 1113 کیلومتر آزادراه را امضاء کرده ایم، تصریح کرد: امروز نیز حدود 440 کیلومتر آزادراه اضافه شد و بیش از 800 کیلومتر نیز در دست مطالعه داریم. خوشبختانه استقبال بخش خصوصی از احداث آزادراه بسیار خوب بوده است.

    وی با اشاره به اشتغال فوق العاده این پروژه های عمرانی یادآور شد: این 1113 کیلومتر آزادراهی که ساخت آن آغاز شده 17هزار نفر را مشغول به کار خواهد کرد و بیش از 5هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و راه سازی نیز به کار گرفته خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم علی رغم تنگنای مالی دولت، وزارت راه و شهرسازی رویکرد استفاده از سرمایه بخش خصوصی را در پیش گرفته و توانسته سرمایه های خوبی را برای فعالیت های راهسازی جذب کند به طوری که حجم منابعی که در قراردادها جذب کرده ایم از کل بودجه ما بسیار بسیار بیشتر است. چرا که در سال 97 کل بودجه ای که برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده کمتر از 5هزار میلیارد تومان است حال آنکه میزان بودجه جذب شده صرفاً در بخش ساخت آزادراه بیش از 11هزار میلیارد تومان است.

    آخوندی افزود: این نشان می دهد که به تدریج در حال مشارکت دادن بخش خصوصی برای توسعه زیرساختهای کشور هستیم. همین وضعیت در حوزه بنادر، ریل و فرودگاه ها نیز در جریان است.

    وی درباره قطعه یک آزادراه تهران-شمال اظهارداشت: آزادراه تهران-شمال عملیات اجرایی آن به شدت در جریان است. در این پروژه به اندازه طول آزادراه تونل و پل در دست ساخت داریم و بیش از 90 درصد در قطعه یک پیشرفت فیزیکی کار داریم. امیدوارم به زودی در اختیار مردم قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار