مدیران خودروعصر اعتبار

موافقت شورای اقتصاد با فاینانس پروژه قطار برقی شهر جدید گلبهار - مشهد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شورای اقتصاد فاینانس قطار برقی گلبهار - مشهد را صادر کرده و سال آینده اجرایی می شود، گفت:بدون تأمین زیرساختهای زیربنایی و روبنایی، مسکن ارزش سکونت ندارد.

موافقت شورای اقتصاد با فاینانس پروژه قطار برقی شهر جدید گلبهار - مشهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حبیب الله طاهرخانی در مراسم بهره ‌برداری یک دبیرستان در شهرجدید گلبهار گفت: ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای جدید از جمله برنامه‌ های دولت است و منابع مختلف در این مسیر به کار گرفته شده اند.

    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید افزود: در آغاز فعالیت دولت یازدهم مجموعه شهرهای جدید با بارگذاری بسیار شدید واحدهای مسکن مهر مواجه شدند. به منظور رفع مشکلات زیرساختی و روبنایی این واحدها تسهیلات بسیاری پیش بینی شد، زیرا بدون تأمین زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی، مسکن ارزش سکونت ندارد.

    وی ادامه داد: حوزه آموزش و پرورش یکی از مسائل مورد توجه در شهرهای جدید است، چنانکه ظرف پنج سال اخیر 91 مدرسه در این شهرها ساخته شد که برابری می کند با تعداد مدارسی که در طول عمر ساخت شهرهای جدید بنا شده اند. 95 مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است که پیشرفت‌ اجرایی 20 تا 90 درصدی دارند.

    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: کیفیت مدارس به گونه ای است که دارای محوطه‌های بزرگ باشند و بتوانند خدمات تفریحی و فرهنگی مختلف را علاوه بر دانش آموزان به مردم یک محل نیز ارائه دهند و این مدارس محور و مرکز محلات را برعهده گیرند. ساخت مدارس اجتماع محور با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش دنبال می شود.

    تاکنون 17 شهرجدید در سطح کشور با سکونت 800 هزار نفر ایجاد شده است. در این میان شهرجدید هشتگرد در استان البرز با 675 هزار نفر بیشترین و شهر جدید مهاجران در استان مرکزی و شهرجدید رامشار در چهارمحال و بختیاری با 60 هزار نفر کمترین جمعیت را دارند.

    طاهرخانی همچنین به پروژه قطار برقی گلبهار - مشهد اشاره و بیان کرد: این پروژه از فعالترین پروژه‌های قطار شهری در کشور است که برای ساخت آن تاکنون 40 کیلومتر تملک شده و هیچگاه این پروژه متوقف نشده است.

    وی افزود: شورای اقتصاد فاینانس پروژه گلبهار مشهد را صادر کرده و سال آینده اجرایی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار