مدیران خودروعصر اعتبار

تفکیک وزارت حمل و نقل و مسکن در ابتدای سال ۹۷

عصر ساختمان- رییس کمیسیون عمران مجلس درباره برگزاری جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: استیضاح وزیر راه در آستانه انجام سفرهای نوروزی به صلاح نیست.

تفکیک وزارت حمل و نقل و مسکن در ابتدای سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمدرضا رضایی کوچی درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برگزاری جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در دستور کار روز سه شنبه هفته آینده مجلس قرار دارد اما معتقدم این تاریخ باید به بعد از انجام سفرهای نوروزی موکول شود.

    وی افزود: تا کمتر از دو هفته دیگر سفرهای نوروزی شروع می‌شود که وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی شقوق حمل و نقلی مسئولیت مدیریت سفرهای نوروزی را بر عهده دارد و به طور قطع استیضاح وزیر راه و شهرسازی در این شرایط به صلاح نیست.

    رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در آستانه سفرهای نوروزی مسئولیت کنترل و نظارت جابه جایی‌ها و تردد مسافران زمینی، هوایی، دریایی و ریلی با وزارت راه و شهرسازی است، اظهار داشت : این ایام مهم ترین روزهای کاری وزارت راه و شهرسازی است و نباید در روند انجام وظایف خللی ایجاد شود بنابراین معتقدم زمان برگزاری جلسه استیضاح وزیر باید تغییر کند.

    رضایی کوچی با اشاره به عملکرد وزیر راه وشهرسازی در زمینه نوسازی ناوگان هوایی گفت: آقای آخوندی بلافاصله پس از امضای تفاهمنامه برجام اقدام به نوسازی ناوگان هوایی و زمینی و ریلی کرد که قراردادهای قابل توجهی هم با کشورهای صاحب برند در حوزه تولید هواپیما و واگن منعقد شد.

    وی افزود: همزمان با نوسازی ناوگان هوایی اقدامات نوسازی ناوبری فرودگاه ها هم انجام شد و ورود هواپیماهای کوچک به ناوگان هوایی باعث رونق فرودگاه های شهرهای کم برخوردار هم شد.

    این نمانیده مجلس ادامه داد: کارنامه وزیر راه و شهرسازی در نوسازی ناوگان شقوق حمل و نقلی قابل قبول است و در مدت زمان کوتاه پسابرجام توانست اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام دهد.

    رضایی همچنین با اشاره به تفکیک وزارت راه و مسکن از یکدیگر اظهار داشت : کمیسیون عمران موافق با جداسازی این دو بخش است و باید دو وزارت خانه حمل و نقل و مسکن ایجاد شود.

    وی تاکید کرد: اگر مجلس موافق باشد در ابتدای سال آینده این دو بخش وزارتخانه از هم تفکیک خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو