مدیران خودروعصر اعتبار

تشکر آخوندی از رئیس مجلس

تامین ۱۵درصدی منابع مالی پروژه‌ها از صندوق توسعه ملی

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که یکی از اولویت های ما اتصال بنادر کشور به شبکه سراسری راه آهن است، گفت: سهم ۱۵ درصدی ایران در تامین مالی پروژه های فاینانس از منابع صندوق توسعه ملی انجام می شود.

تامین ۱۵درصدی منابع مالی پروژه‌ها از صندوق توسعه ملی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد 2300 میلیارد تومانی خط آهن شیراز-بوشهر با تاکید بر این که یکی از اولویت های ما اتصال شبکه ریلی کشور به بنادر است، اظهار کرد: از گذشته خط آهن اصفهان- شیراز در حال ساخت است و هم اکنون راه آهن شیراز-گل گهر- بندر عباس  را در دست ساخت داریم. این خط آهن به  کرمان و از آنجا به چابهار به عنوان یکی از بنادر بزرگ کشور متصل می شود.

    وی با اشاره به امضای قرارداد خط آهن شیراز-بوشهر، افزود: پروژه بسیار بزرگی را در بوشهر تحت عنوان بندر نگین آغاز کرده ایم؛ در سمت دیگر بندر بوشهر زمینی تحت عنوان بندر نگین در حال توسعه است که  به شبکه ریلی کشور متصل می شود.

    وی با تاکید بر این که با ساخت خط آهن شیراز-بوشهر، بندر بوشهر به شبکه سراسری راه آهن متصل خواهد شد، تصریح کرد:  این پروژه در صرفه جویی مصرف انرژی، کاهش تلفات جاده ای، افزایش حمل بار موثر است.

    وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که این پروژه  را یک شرکت خصوصی ایرانی با همراهی شرکت چینی می سازد، اظهار کرد: از رئیس مجلس تشکر می کنیم که در بودجه 97 پیش بینی لازم را برای تامین مالی پروژه ها (سهم ایران) انجام داده است.

    آخوندی ادامه داد: بر این اساس از منابع مالی صندوق توسعه ملی 15 درصد مورد نیاز سهم ایران در چنین پروژه هایی تامین می شود.

    وی تاکید کرد: با مصوبه بودجه 97 می توانیم این کار را انجام دهیم و خوشبختانه پروژه خط آهن شیراز-بوشهر با سرعت پیش برود.

     طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی پس از سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری آسمان توسط برخی نمایندگان مجلس امضا و به تازگی به کمیسیون عمران مجلس ارجاع شد.

    در جلسه این کمیسیون با وزیر راه تعدادی از نمایندگان از پاسخ های آخوندی قانع نشدند و استیضاح وزیر در حال طی کردن روال معمول خود است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو