مدیران خودروعصر اعتبار

سیمای شهرها تا چهار سال آینده تغییر می‌کند

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته کارخانه های داخلی در قراردادهای تامین واگن مترو با شرکت های خارجی درگیر می شوند.

سیمای شهرها تا چهار سال آینده تغییر می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، منصور معظمی در مراسم امضای قرارداد تولید و تامین 450 دستگاه واگن مترو برای شهرهای اهواز، شیراز و تبریز بین ایدرو و شرکت پوژن چین،افزود: قراردادها بر اساس مفاد اقتصاد مقاومتی تدوین شده و کارخانه‌های توانمند غیر دولتی در اجرایی شدن این قرارداد مشارکت دارند.

    وی در توضیح این مطلب افزود: یکی از شروط این قراردادها افزایش درصد ساخت داخلی بوده و پیش بینی شده است در پایان کار ، این رقم به 56 درصد برسد که رقم بسیار خوبی است.

    وی گفت: این قرارداد در قالب پروژه تامین دو هزار واگن ریلی مورد نیاز کشور در دستور کار قرار دارد.

    به گفته وی در چهار سال آینده سیمای شهرها تغییر کرده و مردم واگن های بهتر، امن‌تر و راحت‌تری را سوار خواهند شد.

    به گفته وی برنامه تامین دو هزار واگن برای مترو تهران و کلان شهرها با ارزش بیش از دو میلیارد یورو با هماهنگی وزارت کشور و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مصوب شده است.

    معظمی گفت: اولین بخش این کار که مناقصه 630 دستگاه واگن مسافربری برای تهران  است تعیین تکلیف شده و امیدواریم پایان سال جاری قرارداد منعقد شود . 

    او به امضای قرارداد با شرکت ایتالیایی در هفته گذشته برای تامین 960 دستگاه واگن اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش بینی ها در  فاینانس از طریق طرف خارجی تامین می شود و کلیه شرکت های ایرانی که سازنده واگن هستند درگیر این کار می شوند.

    مدیرکل امور بین الملل ایدرو نیز در این مراسم گفت: در قراردادی که با شرکت پوژن چین منعقد شده است، به منظور حداکثر سازی استفاده از توان داخلی کشور در حوزه واگن سازی، طرف خارجی ملزم به همکاری با شرکت واگن پارس شده و تولید و تامین واگن های مورد نیاز با تکنولوژی روز دنیا برای اولین بار در شرکت واگن پارس با مشارکت شرکت خارجی انجام خواهد شد.

    سید علی عراقچی افزود: تعداد واگن ها در این قرارداد 450 دستگاه برای شرکت های اهواز، شیراز و تبریز خواهد بود و شرکت پوژن متعهد شده است اعتبار مالی پروژه را تا سقف 85 درصد از منابع کشور چین تامین کند. به گفته وی در این همکاری مشترک به طور متوسط 35 درصد و در نهایت 59 درصد داخلی سازی واگن های آلومینیومی در ایران انجام می گیرد که با این توافق ، برنامه استفاده از حداکثر توان ظرفیت داخلی و انتقال تکنولوژی و دانش فنی تحقق پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار