مدیران خودروعصر اعتبار

۲ میلیون واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده است

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: تاکنون ۲ میلیون واحد مسکن مهر در سطح کشور به متقاضیان تحویل شده است.

۲ میلیون واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حبیب الله طاهرخانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح 2300 واحد مسکن مهر در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران در شهرجدید گلبهار افزود: مجموع واحدهای پروژه مسکن مهر در کشور 2 میلیون و 300 واحد است که بخشی از این مجموعه ها فاقد متقاضی و بخشی گرفتار پرونده های قضایی است.
    وی ادامه داد: بخش عمده مسکن مهر کشور تحویل متقاضیان شده و بقیه آنها نیز تا پایان سال 1397 تحویل می شوند.
    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به مدیریت 400 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید اشاره و بیان کرد: در خصوص واحدهای فاقد متقاضی نیز بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بخشی از این واحدها در تعامل با کمیته امداد امام خمینی(ره)و سایر ارگانهای دولتی در اختیار آنها قرار می گیرند تا با تسهیلات مناسب ظرفیتی برای تامین مسکن اقشار کم درآمد باشد.
    وی گفت: اجرای بحث اصلی پروژه مسکن مهر و بخش عمده بهره برداریها به خصوص در خراسان رضوی در دوران فعالیت دولتهای یازدهم و دوازدهم صورت گرفته است .
    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مسکن مهر دارای 2 بخش تکمیل ساخت واحدهای مسکونی است که بخش عمده آن تمام شده و مساله اصلی تامین زیرساختهای مسکن مهر نظیر آب، برق، فاضلاب و غیره است.
    طاهرخانی ادامه داد: برخی سایتهای مسکن مهر نظیر پردیس و پرند نیز در مقیاس کلان ساخته شده اند و مسکن مهر را از پروژه مسکن سازی به پروژه شهرسازی تبدیل کرده است.
    وی گفت: میزان خدمات روبنایی برای این پروژه ها حجم بالایی را شامل می شود و تامین مالی و زمان اجرا زمانبر است.
    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید افزود: مساله اصلی در پروژه های مسکن مهر تامین خدمات روبنایی و زیربنایی است که در مجموعه شهرهای جدید به دلیل محدودیت منابع از محل منابع داخلی بخش خدمات روبنایی نظیر مسجد، کلانتری، مدرسه و غیره احداث می شود تا مردم دچار مشکل نشوند.
    وی ادامه داد: تمرکز وزارت راه و شهرسازی به ویژه در خراسان رضوی نیز با حمایت استاندار بر تکمیل این واحدها در کنار خدمات روبنایی مناسب شامل مدارس، فضای سبز و سایر خدمات مورد نیاز برای ساکنان است.
    طاهرخانی گفت: تاکید دولت و وزارتخانه تحویل مسکن متناسب با شان مردم است و امروز 2300 واحد مسکن مهر در خراسان رضوی به همراه تعدادی پروژه خدمات روبنایی با هزینه 163 میلیارد تومان بهره برداری شد.
    حدود نیمی از واحدهای مسکن مهر استان خراسان رضوی در شهرجدید گلبهار واقع در 35 کیلومتری شمال مشهد ساخته شده اند. طرح مسکن مهر خراسان رضوی شامل 120 هزار واحد است که تاکنون 94 هزار و 500 واحد آن افتتاح شده است. از این تعداد 33 هزار واحد در دولتهای نهم و دهم و 61 هزار و 500 واحد در دوره فعالیت دولتهای یازدهم و دوازدهم اجرا، تکمیل و بهره برداری شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو