مدیران خودروعصر اعتبار

با تصویب مجلس؛

۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای صرف حمایت از بافت فرسوده، حمل و نقل عمومی و ریلی

عصر ساختمان- نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند ۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بودجه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام بخش خصوصی، اجرای پروژه‌های صنایع کوچک و طرح‌های اشتغالزایی مناطق مرزی اختصاص یابد.

۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای صرف حمایت از بافت فرسوده، حمل و نقل عمومی و ریلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعدازظهر امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه، بند الف تبصره 18 این لایحه را به این شرح اصلاح کردند:

    با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود. علاوه بر اعتبار ردیف 61-550000 جدول شماره (9) این قانون، بیست درصد (20%) از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این قانون از طریق ردیف 550 هزار در قالب کمک‌های فنی و اعتباری، یارانه سود تسهیلات و کمک‌های بلاعوض با ترکیب منابع موضوع ماده 52 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین تسهیلات بانکی برای برای حمایت از طرح‌های تولیدی اشتغال‌زا با اولویت بازسازی و نوسازی صنایع، تکمیل و راه‌انداز طرح‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی نیمه تمام بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، اجرای پروژه‌های صنایع کوچک و حمایت از خوشه‌های صنعتی، بافت‌های فرسوده و طرح‌های حمل و نقل عمومی و ریلی، کارورزی جوانان و طرحهای اشتغال‌زایی مناطق مرزی نظیر کوله‌بران، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی هزینه کند.

    اعتبارات موضوع این بند بر اساس شاخص‌هایی که به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به ‌تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد در اختیار استان قرار گیرد.

    همچنین اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی کسر شده موضوع این بند باید در همان استان یا شهرستان هزینه شود به نحوی که اعتبارات در نظر گرفته ‌شده آنها کاهش پیدا نکند.

    نمایندگان در ادامه جهت تامین نظر شورای نگهبان جزء یک بند الف تبصره 18 که در آن مقرر شده بود 15 هزار میلیارد تومان از منابع ریالی صندوق توسعه برای اشتغال و تولید سپرده‌گذاری شود را از متن قانون بودجه حذف کردند.

    همچنین برخی بندهای تبصره‌های مختلف لایحه بودجه برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح عبارتی شد و در موارد دیگری نیز ردیف‌ها و سقف‌هایی که در مصوبه اولیه مجلس مشخص نشده بود، تعیین شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو