مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن:

دولت موانع را بردارد، حوزه مسکن به رونق پایدار می‌رسد

عصر ساختمان- دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با بیان این‌که علی رغم افزایش حجم معاملات مسکن، بهبود فضای کسب‌وکار برای حوزه مسکن صورت نگرفته است، گفت: دولت باید موانع پیش رو در حوزه مالیاتی، بانکی، تامین اجتماعی، نظام مهندسی و دستگاه‌های خدمات رسان را یک بار برای همیشه برای سازندگان مسکن از میان بردارد و اگر این کارها صورت بگیرد می‌توان گفت که به یک رونق پایدار در حوزه مسکن و ساختمان کشور دست پیدا خواهیم کرد.

دولت موانع را بردارد، حوزه مسکن به رونق پایدار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فرشید پورحاجت  اظهار کرد: خوشبختانه از نیمه دوم سال 96 از دوران تقریبا پنج ساله بسیار ناامیدکننده‌ای که در حوزه مسکن و ساختمان کشور به وجود آمده بود، خارج شدیم و به مرور حجم معاملات در بخش مسکن افزایش پیدا کرد.

    وی افزود: این مساله به منزله آن نیست که حوزه مسکن و ساختمان کشور وارد دوران طلایی خود شده است اما این روند همچنان ادامه خواهد داشت و حجم معاملات افزایش پیدا می‌کند.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن تصریح کرد: در بخش تولید و عرضه مسکن باید تلاش بیشتری توسط دولت و مجلس در جهت بهبود فضای کسب‌وکار صورت بگیرد تا انبوه‌سازان و کارآفرینان این حوزه بتوانند به راحتی تولید کنند.

    پورحاجت بیان کرد: علی‌رغم افزایش حجم معاملات مسکن، بهبود فضای کسب‌وکار برای حوزه مسکن صورت نگرفته است. با نگاه به آمارها می‌توان مشاهده کرد که هیچ جهشی در تعداد پروانه‌های ساختمانی وجود ندارد و این مساله بیانگر این موضوع است که ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن برای بخش تولید بسیار سنگین است.

    وی ادامه داد: دولت باید موانع پیش رو در حوزه مالیاتی، بانکی، تامین اجتماعی، نظام مهندسی و دستگاه‌های خدمات رسان را یک بار برای همیشه برای سازندگان مسکن از میان بردارد و اگر این کارها صورت بگیرد می‌توان گفت که به یک رونق پایدار در حوزه مسکن و ساختمان کشور دست پیدا خواهیم کرد.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن بیان کرد: وقتی تولیدکنندگان مسکن برای دریافت پروانه ساختمانی در پیچ‌وخم و بروکراسی دستگاه‌ها و سازمان‌های عریض و طویل دولتی قرار می‌گیرند، کار برای آن‌ها سخت می‌شود و دولت باید برای حل این مسایل تلاش کند.

    پورحاجت گفت: غالب استعلاماتی که تولیدکنندگان برای ساخت مسکن باید انجام دهند، غیر از این‌که مسیر ساخت‌وساز را با چالش مواجه می‌کند هیچ سود دیگری ندارد و کمکی نیز به بهبود فضای کسب‌وکار نمی‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار