مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور نیمه تمام است

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن در کشور، ۲۰۰ هزار واحد نیمه تمام است.

۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور نیمه تمام است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، احمد اصغری مهرآبادی ظهر امروز در حاشیه جلسه بررسی مشکلات سایت مسکن مهر در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: 200 هزار واحد مسکن مهر با میانگین پیشرفت 60 درصدی در کشور وجود دارد.

    وی با اشاره به برنامه دولت برای بستن پرونده پروژه مسکن مهر در سال آینده خاطرنشان کرد: از مجموع 200 هزار واحد باقیمانده حدود 150 هزار واحد در مراجع قضایی و یا فاقد متقاضی است.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای واگذاری واحدهای مسکن بدون متقاضی در کشور عنوان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای ساخت مسکن مهر از دو محل آورده اشخاص و تسهیلات بانکی تامین می‎شود.

    مهرآبادی تاکید کرد: در خصوص واحدهای بدون متقاضی با پرداخت تسهیلات بانکی بخشی از کار انجام شده و بخش دیگر باقی مانده است، بنابراین دولت به منظور واگذاری این واحدها برنامه‎ریزی و شرایط واگذاری را تسهیل کرده است.

    وی  میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر باقیمانده را 60 درصد عنوان تصریح کرد: با همه آنچه که گفته شد، حدود 60 هزار واحد از تعهد دولت در پروژه مسکن مهر در کشور باقی مانده و دولت برنامه دار که پروژه مسکن مهر را تا سال آینده به اتمام برساند.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به این ترتیب از مجموع پروژه مسکن مهر در شهرستان‎های استان لرستان 420 واحد مسکن مهر باقی مانده است.

    مهرآبادی با تاکید بر اینکه پروژه مسکن مهر در مجموع از نظر سازه‎ای مشکلی ندارد، ادامه داد: به طور مثال با وقوع زمین لرزه اخیر در غرب کشور از مجموع 24 بلوک 7 طبقه‎ای سایت مسکن مهر سر پل ذهاب سقفی فرو نریخت و خسارت انسانی آن بسیار کم بود.

    وی در ادامه به مشکلات سایت مسکن مهر بروجرد اشاره و عنوان کرد: عمده این مشکلات به نواقص و نقایص موجود در آسانسورها برمی‎گردد، بر این اساس قرار است که کارگروهی تشکیل و همه عیوب آسانسورهای این سایت استخراج  و مشخص شود که رفع این عیوب چه میزان هزینه در بر دارد.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از آن هفته آینده جلسه‎ای در تهران برگزار شده و علاوه بر اینکه وزارت راه و شهرسازی می‎کوشد، بخشی از اعتبار مورد نیاز را تامین کند، متولیان رفع نواقص موجود مشخص می‎شوند.

    مهرآبادی سپس به مشکل تعاونی مسکن مهر توحید بروجرد اشاره کرد و گفت: موضوع این تعاونی در دستگاه قضایی در حال بررسی اژبوده و قرار است که با کمک دستگاه قضایی اسناد و مدارک این تعاونی از هیأت مدیره قبلی به هیأت مدیره فعلی تحویل شود.

    وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد که با هماهنگی دستگاه قضایی مجوز ادامه فعالیت این تعاونی اخذ و ادامه مراحل احداث واحدها انجام شود، همچنین دعوای بین هیأت مدیره قبلی و فعلی نیز در دستگاه قضا ادامه یافته و به نتیجه می‎رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی