مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان جنگل‌ها خبر داد؛

خروج اراضی جنگلی از پروژه آزاد راه شمال

عصر ساختمان- معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: اراضی جنگلی که در محدوده پروژه آزادراه شمال بودند، از این پروژه خارج شدند و به منابع طبیعی بازگشتند.

خروج اراضی جنگلی از پروژه آزاد راه شمال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مسعود منصور در نشست خبری سازمان جنگلها  - که به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی برگزار شد- درباره آخرین وضعیت آزادراه شمال اظهار کرد: این پروژه، پروژه بزرگی است که هم دولت و هم مردم به اجرای آن اهتمام دارند و ما در اصل پروژه تردیدی نداریم ولی این آزادراه باید به گونه‌ای احداث شود که حداقل آسیب را به منابع طبیعی برساند.

    وی ادامه داد: در سال 75 دولت مصوبه‌ای برای تامین منابع مالی آزادراه از 6250 هکتار اراضی ملی اختصاص داد. بعد از این مصوبه نیز مصوبه دیگری داریم که براساس آن 50 درصد سهم آورده دولت را به عهده مجری می گذارد.

    معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه در آن مقطع زمانی به اشتباه بخشی از اراضی جنگلی برای این کار اختصاص داده شده بود، تصریح کرد: اراضی که پوشش مشجر دارند، از مصادیق ممنوعیت واگذاری هستند. تلاش سازمان جنگل‌ها نیز همواره بر این بود که اراضی که شامل جنگل می‌شوند، از این توافق خارج شود.

    منصور با اشاره به اینکه خوشبختانه در دو سه سال اخیر بنیاد مستضعفان و شرکت آزادراه لیست اراضی که جنگلی بودند را با همکاری سازمان جنگلها تهیه کردند، گفت: بنیاد مستضعفان و شرکت آزادراه موظف شدند که این اراضی را به منابع طبیعی برگردانند و مطابق آن بخشی از اراضی غیرجنگلی در نقطه‌ای دیگر به آنها اختصاص داده شود.

    معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها افزود: اصل توافق که واگذاری اراضی ملی است از طریق هیئت دولت در چارچوب مقررات بررسی می‌شود ولی اینکه جنگل نباید واگذار می شد، حرف درستی است. خوشبختانه تلاش‌های سازمان جنگلها نیز در این زمینه نتیجه داد و جنگل‌ها به منابع طبیعی بازگشت.

    همچنین در ادامه خلیل آقایی-معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور- در این باره توضیح داد: در عرصه منابع طبیعی اختیار واگذاری اراضی غیرمشجر به هر کسی که قصد سرمایه‌گذاری دارد را داریم. من نیز به عنوان یک شهروند ضرورت اجرای پروژه آزادراه شمال را قبول دارم ولی آنچه که نباید واگذار می شد جنگلها و اراضی مشجر بود که خوشبختانه توانستیم آن را پس بگیریم.

    وی در پایان گفت: 1000 هکتار جنگل در مسیر این پروژه در حال از بین رفتن بود که خوشبختانه با تلاش‌های همکاران من در سازمان جنگل‌ها این وسعت از جنگل به منابع طبیعی بازگردانده شد و به جای آن موظف هستیم که هرجای دیگری که امکان داشته باشد، برای ادامه این پروژه به نهادهای متولی اختصاص دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار