مدیران خودروعصر اعتبار

منازل روستایی زلزله زده قصرشیرین با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است

عصر ساختمان- فرماندار قصرشیرین، میانگین پیشرفیت فیزیکی روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان که در جریان زلزله مهیب ۷,۳ ریشتری آبان تخریب و یا آسیب دیده اند را ۴۵ درصد اعلام کرد.

منازل روستایی زلزله زده قصرشیرین با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، فرامرز اکبری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند بازسازی واحدهای مسکونی روستاهای زلزله زده بخش مرکزی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گذشت 113 روز از زمان وقوع زلزله مهیب 21 آبان، افزود: با تلاش های مجموعه دولت و همیاری و مشارکت مردم، کار بازسازی بلافاصله بعد از بحران آغاز شد.
    وی بیان کرد: روند بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی با تلاش های مجموعه ستاد بازسازی، بنیاد مسکن استان تهران، مهندسان ناظر و همکاری دهیاران و مردم، قابل توجه و از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.
    وی اظهار داشت: بانک ها عامل نیز در پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان همکاری مطلوبی دارند و امید است این روند به گونه ای باشد که تا پایان اردیبهشت، کار بازسازی منازل تخریبی در سطح روستا به طور کامل به اتمام برسد.
    فرماندار قصرشیرین با بیان این که بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق شهری تازه آغاز شده است، ادامه داد: برای بازسازی منازل تخریبی با مشکلاتی مواجه بودیم و گزارش هفتگی مشکلات به استاندار کرمانشاه ارائه می شود.
    اکبری اضافه کرد که در جریان زلزله مهیب 7.3 دهم ریشتری 21 آبان، خسارت قابل توجهی به واحدهای مسکونی و زیرساخت های شهرستان قصرشیرین وارد شد.
    وی از ارزیابی پنج هزار و 682 واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر این شهرستان از سوی بنیاد مسکن استان تهران به عنوان معین بازسازی این منطقه مرزی خبر داد.
    وی افزود: از مجموع واحدهای ارزیابی شده، یک هزار و 187 واحد مسکونی شهری و روستایی تخریبی نوع یک و 2 و سه هزار و 991 واحد مسکونی این مناطق نیز از نوع تعمیری نوع یک، 2 و سه هستند.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
    قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو