مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل هلدینگ سیمان شستا بیان کرد:

۹ شرکت از هلدینگ سیمان شستا در مرحله اول واگذار می‌شود

عصر ساختمان- عباس صفاکیش گفت: در صورت کاهش ۵۰ درصدی هزینه حمل و نقل صادرات ما چهار تا پنج میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

۹ شرکت از هلدینگ سیمان شستا در مرحله اول واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، صبح امروز در نشست خبری مدیرعامل هلدینگ سیمان شستا آخرین برنامه‌های این شرکت تشریح شد.

    عباس صفاکیش مدیرعامل هلدینگ با اشاره به مشکل اصلی این صنعت یعنی صادرات گفت: در تمام دنیا صادرات بخش کمی از درآمدهای شرکت‌های سومالی را تشکیل می‌دهد. سال گذشته میلادی تولید سیمان در دنیا 4.2 میلیارد تن بود که از این مقدار کمتر از 150 میلیون تن صادر شد یعنی کمتر از پنج درصد.

    وی ادامه داد: قیمت سیمان در دنیا آن‌قدر پایین است که با قیمت حمل آن برابر می‌شود اما با این وجود ما توانستیم در بین کشورهای تولیدکننده 19 میلیون تن صادرات داشته باشیم که 60 درصد این عدد به عراق بوده است. هر چند با وجود مشکلات پیش آمده به دنبال جایگزین کردن این بازار با سایر بازارها مانند افغانستان، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم.

    وی تصریح کرد: در این راه باید دیپلماسی ما فعال باشد تا بتوانیم صادرات داشته باشیم. با این راه می‌توانیم تعرفه‌ای که امروز عراق بر روی سیمان ایران اعمال کرده را کم کنیم.

    وی تصریح کرد: اگر این محدودیت‌ها نقش دارد می‌توانیم صادرات خود را تا پنج میلیون تن افزایش دهیم و سوریه را نیز پوشش دهیم.

    صفاکیش در خصوص رقابت منفی در بین تولیدکنندگان سیمان در کشور گفت: متاسفانه بر اثر همین رقابت که ما عراق را از دست دادیم و امروز قیمتی که ما عرضه می‌کنیم معادل قیمت سال 93 است. البته انجمن سیمان سال گذشته بین کارخانجات هماهنگی خوبی به وجود آورده و بازار را سهمیه‌بندی کرده که ما امیدواریم با تعهدی که کارخانجات سیمان نشان داده‌اند بتوانیم به قیمت‌های سال 93 برگردیم و دیگر خبری از تخفیف‌های آنچنانی نباشد.

    صفاکیش در خصوص پروژه‌های مهم سیمان فارس و خوزستان اظهار داشت: ما چهار پروژه اصلی داشتیم که یکی از آنها احداث واحد آسیاب سیمان در العماره عراق است که تاکنون 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و امیدواریم که در ابتدای سال 97 راه‌اندازی شود.

    صفاکیش افزود: پروژه دیگر تولید لوله‌های PRG است که برای آبیاری استفاده می‌شود این محصول سبک‌تر از لوله‌های بتونی و فولادی است و توانستیم هفته گذشته آن را راه‌اندازی کنیم.

    وی تصریح کرد: مطابق هماهنگی‌ای که با محیط زیست انجام شده قرار است ظرف یکی دو سال آینده سیمان فارس که یکی از قدیمی‌ترین کارخانجات کشور است به لحاظ قرار گرفتن در حریم شهری تعطیل شود و جایگزین آن سیمان خرامه احداث شود که تا به امروز بر روی این پروژه 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته.

    مدیرعامل هلدینگ سیمان شستا با اشاره به سوخت مصرفی کارخانجات گفت: از چند سال پیش قرار شد سوخت مصرفی از مازاد به گاز تبدیل شود اما در برخی از مکان‌های کشور گازرسانی صورت نگرفته. در واحدهایی همچون سیمان خاش از مازاد استفاده می‌کنند. بر همین اساس مقرر شد دولت مازاد را به قیمت گاز به ما بفروشد.

    وی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما برعکس تمام دنیا حمل و نقل با قطار گران‌تر از حمل و نقل زمینی است از طرف دیگر وقتی به خاطر سرما گاز سه دلاری که به ما داده می‌شود قطع می‌شود در ازای آن 13 دلار به کشورهای دیگر صادر می‌شود. پس دولت در هر متر مکعب گاز 10 دلار سود می‌کند.

    وی ادامه داد: ما طی نامه‌ای به وزارت صنعت پیشنهاد دادیم که بخشی از این پول به صورت سوبسید حمل و نقل مصرف شود و برای صادرات تخفیف 50 درصدی قائل شود. در صورت کاهش 50 درصدی هزینه حمل و نقل صادرات ما چهار تا پنج میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. ضمن آنکه در این بسته پیشنهادی قرار شد بخشی از این پول نیز به توسعه بنادر کشور اختصاص داده شود.

    صفاکیش در خصوص واگذاری کارخانجات زیرمجموعه هلدینگ سیمان به بخش خصوصی گفت: ما تابع سیاست‌های شستا و آنها نیز تابع رئیس جمهور هستند و به دنبال دستور ایشان ما خود را برای خروج از بنگاهداری آماده می‌کنیم. مذاکره با خریداران به عهده ماست اما در نهایت فروش آنها به عهده صباتامین است.

    وی ادامه داد: در مرحله اول چهار کارخانه سیمان و پنج کارخانه غیرسیمانی مانند تولید بتون، گچ و لوله در لیست فروش قرار گرفته‌اند و خریدارانی نیز برای آنها پیدا شده که در حال مذاکره با آنها هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو