مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران:

هوشمندسازی تهران مشکلات شهری تهران را حل می‌کند

عصر ساختمان- مدیرعامل فاوای شهرداری تهران گفت: برنامه هوشمندسازی تهران از چند وقت گذشته شروع شد و به دنبال اقتصاد هوشمند، جابه‌جایی هوشمند، محیط هوشمند، حاکمیت هوشمند و زندگی هوشمند است.

هوشمندسازی تهران مشکلات شهری تهران را حل می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در همایش تهران هوشمند گفت: نگاه شهردار جدید و شورای شهر جدید نگاه پیش رو و امیدوارکننده‌ای برای هوشمندسازی تهران است.

    فرجود با اشاره به وضعیت شهرنشینی گفت: در حال حاضر در دنیا شهرنشینی به شدت در حال توسعه است و 65 درصد از جمعیت دنیا تا سال 2040 در شهرها حضور دارند.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با بیان اینکه شهرها تاثیر جدی‌ای بر روی اقتصاد دارند، اظهار داشت: در هر هفته 1.2 میلیون نفر به شهرها مهاجرت می‌کنند که باعث شده تا ابرشهرها شکل بگیرند و بدین ترتیب شهرها در اقتصاد کشورها و دنیا تاثیر مهمی داشته باشند. در حال حاضر در کشورهای در حال توسعه 80 درصد اقتصاد به شهرها مربوط است.

    وی ادامه داد: 19 درصد از مصرف برق در سطح کشور به روشنایی شهرها مربوط است همچنین 600 شهر بزرگ دنیا 60 درصد از تمام تولید ناخالص جهان را شکل می‌دهند. این در حالی است که هم‌اکنون 65 درصد از جمعیت دنیا در شهرها هستند و این مقدار به 80 درصد خواهد رسید.

    فرجود تاکید کرد: در سال 2025 تهران به یک ابرشهر تبدیل می‌شود.

    وی درباره وضعیت تهران گفت: 48 درصد از بودجه درآمدی کشور به تهران اختصاص دارد. 1.2 میلیون گردشگر به تهران می‌آیند و تهران بزرگ‌ترین سیستم حمل و نقل از کشور را به خود اختصاص داده است. البته در کنار شاخص‌های مناسب تهران از نظر کیفیت زندگی در رتبه 199 از 231 کشور جهان قرار دارد.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران افزود: 40 درصد از مردم در تهران با خودروی شخصی در شهر سفر می‌کنند و همین باعث شده تا تهران 105 روز هوای آلوده داشته باشد. در یک روز 7هزار و 500 تن زباله تولید می‌شود و همین مساله در کنار آلودگی هوا، بحران‌های شهری، مدیریت انرژی، درآمدهای پایدار و تخریب محیط زیست باعث شده تا مدیریت شهری در تهران با چالش‌های متعددی روبه‌رو باشد.

    فرجود اظهار داشت: راه‌حل رفع مشکلات شهر تهران هوشمندسازی تهران است. شهر هوشمند عرصه توسعه‌یافته برای مردم به منظور بالا بردن سطح کیفیت زندگی در ابعاد اقتصادی، شهروندی، حاکمیتی، جابه‌جایی، محیط و زندگی است.

    وی تصریح کرد: برنامه هوشمندسازی تهران از چند وقت گذشته شروع شد و به دنبال اقتصاد هوشمند، جابه‌جایی هوشمند، محیط هوشمند، حاکمیت هوشمند و زندگی هوشمند است.

    فرجود تاکید کرد: برای هوشمندسازی تهران تفاهمنامه‌ها و قراردادهایی با مجموعه‌های داخلی و خارجی شروع شده و پروژه پایلوت شهر هوشمند به زودی اجرا می‌شود. همچنین سامانه حساب جامع من در پروژه تهران من به عنوان سرویس تجمیع شده برای رابطه بین شهروند و شهرداری تهران به زودی رونمایی می‌شود که شهروندان با استفاده از آن می‌توانند با نهادهای مختلف شهرداری رابطه‌ای در تعامل داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار