مدیران خودروعصر اعتبار

تذکر به شهرداری منطقه ۷ و معاونت شهرسازی شهرداری

خانه "معمار" هر چه سریع‌تر راه اندازی شود

عصر ساختمان- رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران باید هر چه زودتر با تشکیل هیأت مؤسس و آماده سازی ساختمان خانه هنرمندان ۲ و ساختمان جدید الاحداث مجاور آن، نسبت به تشکیل خانه معمار (استاد لرزاده) اقدام کند.

خانه "معمار" هر چه سریع‌تر راه اندازی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، علی اعطا در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: پیرو مصوبه 29 تیر ماه سال 94 شورای اسلامی شهر تهران شهرداری ملزم به تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معمار استاد لرزاده شده بود.

    وی افزود: شهرداری تهران لایحه تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معمار (استاد لرزاده) را به شورا ارائه کرد که لایحه یادشده در تاریخ پانزدهم فروردین‌ماه 1396 به تصویب شورا رسید.

    سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به ماده ششم مصوبه تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معمار اظهارکرد: شهرداری تهران موظف است ظرف مدت یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه با رعایت قوانین و مقررات مربوط، نسبت به تحویل خانه استاد لرزاده به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند.

    اعطا ادامه داد: همچنین در این ماده آمده بود که تحویل ساختمان مجاور (ساختمان سرای محله) ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه، پس از تأمین ساختمان مناسب برای فعالیت سرای محله انجام می‌شود.

    رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عدم تحویل خانه به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری گفت: نه تن‌ها شهرداری منطقه 7 از تحویل خانه به معاونت شهرسازی و معماری استنکاف می‌ورزد، بلکه برخلاف مصوبه شورا، خانه مذکور را در اختیار سرای محله و ساختمان مجاور را نیز به عنوان مرکز درمانی در اختیار شرکت شهر سالم قرار داده است.

    وی تاکید کرد: خانه استاد لرزاده در سال 1385 در فهرست میراث فرهنگی نیز ثبت شده و متأسفانه در این دوره آسیب‌هایی هم به آن وارد شده است که می‌تواند در آینده مشکل ساز باشد.

    سخنگوی شورای شهر تهران خواستار تشکیل هر چه سریع‌تر خانه معمار شد و اذعان کرد: انتظار می‌رود شهرداری منطقه 7 تهران هر چه سریع‌تر نسبت به تحویل خانه هنرمندان 2 و ساختمان مجاور آن به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز هر چه زودتر با تشکیل هیأت مؤسس و آماده سازی ساختمان خانه هنرمندان 2 و ساختمان جدیدالاحداث مجاور آن، نسبت به تشکیل خانه معمار (استاد لرزاده) اقدام لازم را به عمل آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو