مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

دو معضل توسعه شهر هوشمند

عصر ساختمان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری و تعامل با شهرداری‌ها را دو معضل تحقق توسعه سرعت دسترسی مردم به شبکه‌های ۲۰ مگابیت بر ثانیه عنوان کرد.

دو معضل توسعه شهر هوشمند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی در هفتمین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با اشاره به وجود شاخص های بهره وری در مدیریت شهری اظهارداشت: توجه و نگاه تخصصی به شهر هوشمند و تاثیر آن در زندگی بشر امری ضروری و الزامی است که اگر بخواهیم مدیریت منابع و در نتیجه رفاه بهتری برای شهروندان داشته باشیم، باید با نگاهی عمیق در راستای تحقق شهر هوشمند حرکت کنیم.

    وی با بیان اینکه دیگر نگاه تجملی و لوکس به شهر هوشمند وجود ندارد، گفت: موضوع قابل توجه در حال حاضر شاخص بهره وری و رشد اقتصادی در کشور است؛ همانطور که در دنیا نگاه ها به سمت افزایش بهره وری است که فناوری اطلاعات و کاربرد هوش های مصنوعی نیز یکی از عوامل مهم در این زمینه است.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشتغال و معضل بیکاری را یکی از معضلات جدی در کشور برشمرد و افزود: ما چاره ای جز حرکت به سمت اشتغال زایی و کاهش بیکاری نداریم. جهرمی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به نظر من در حال حاضر وجود دارد، این است که نیروی جوان و تحصیل کرده کشور در یک شرکت و سازمانی استخدام و حقوقی سر ماه دریافت می کند که به نظرم بدترین مدل رفتاری با نیروهای جوان تربیت شده در کشور است، زیرا با ایجاد محدودیت برای آنها از خلاقیت و نوآوری جلوگیری می شود.

    به گفته وی، کسب و کارهای نوپا بهترین جایگاه برای بروز خلاقیت و نوآوری جوانان در عرصه ملی است. وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهر با معضلات جدی از جمله ترافیک، آلودگی، موضوعات اداری و غیره مواجه است، گفت: ما اکنون نیازمند شاخص گذاری و شفافیت در این شاخص ها هستیم و نباید از اعلام وضعیت فعلی بترسیم، بلکه باید شفافیت شاخص ها و اعلام هدف گذاری های برنامه های آینده، شرایط را به سمت بهبود پیش ببریم.

    جهرمی افزود: شاخص گذاری برای توسعه شهر هوشمند امری مهم و غیرقابل چشم پوشی است و خوشبختانه مطالعات در زمینه شهر هوشمند آغاز است و اقداماتی نیز انجام شده است.
    وی درباره شهر هوشمند از بُعد فناوری اطلاعات گفت: زیرساخت اطلاعاتی امروز به عنوان زیرساخت سایر حوزه ها در حال فعالیت است، اما یکی از معضلات در این حوزه مشکلاتی است که با شهرداری ها و عدم ارتباط مشخص بین رگولاتوری، شهرداری و اپراتورها وجود دارد.

    عضو کابینه دولت دوازدهم، فیبر را دیگر حوزه مهم عنوان کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه سرعت دسترسی مردم به شبکه های 20 مگابیت بر ثانیه و نبود جایگاهی برای ADSL ها در نظر گرفته شده، اما دو معضل سرمایه گذاری و تعامل با شهرداری ها بر سر راه تحقق این موضوع وجود دارد.

    جهرمی ادامه داد: به نظر من تحقق این مباحث یک بازی برد-برد است که باید با تعامل با یکدیگر تغییرات جدی در زندگی مردم ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو