مدیران خودروعصر اعتبار

در یازدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان قزوین صورت گرفت:

تصویب سه نیروگاه خورشیدی در شهرستان بویین‌زهرا

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح احداث سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۷ مگاوات در شهرستان بوئین‌زهرا در سه قطعه زمین جمعاً به مساحت ۵۴ هکتار خبر داد و گفت: بهره‌برداری از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی بویین‌زهرا راهکاری مناسب برای توسعه این شهرستان است.

تصویب سه نیروگاه خورشیدی در شهرستان بویین‌زهرا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مسعود حق لطفی با اعلام این موضوع گفت: شهرستان بویین‌زهرا از جمله مناطقی است که می‌توان با برنامه‌ریزی و جلب سرمایه‌گذار شاهد توسعه آن بود.

    وی افزود: وجود تاریخ چند هزار ساله و آثار به جا مانده از آن، مسیرهای ارتباطی در حال توسعه و همچنین ظرفیت کشاورزی ویژه آن بستری بالقوه را ایجاد کرده باید برای بهره‌برداری از آن‌ها نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جلب کرده و گردشگران را به آنجا هدایت کنیم.

    دبیر کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی اضافه کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های راه و شهرسازی در این کارگروه توزیع مناسب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه در سطح استان و در مناطقی است که قابلیت و ظرفیت مورد نیاز را دارند.

    تشریح جزئیات مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی

    در ادامه سودابه زرین پور، رئیس دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی گفت: در یازدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان که به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان تشکیل گردید، سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 27 مگاوات در شهرستان بوئین‌زهرا در سه قطعه زمین جمعاً به مساحت 54 هکتار مصوب شد.

    وی در ادامه افزود: طرح تولید برق از انرژی‌های نو به منظور توسعه تولید پراکنده در کشور و همچنین افزایش سهم تولید برق کشور از انرژی‌های تجدید پذیر در شرکت توانیر ایجاد شده است.

    زرین پور با بیان این مطلب که با توجه به تأثیرگذاری از انرژی‌های نو بر حیطه سرزمین و تغییر در نحوه کاربرد زمین بیان کرد: با ملاحظات همه جوانب در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی با رعایت فرآیند تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و توجه به سیاست‌ها و چشم‌اندازهای طرح‌های فرادست و همچنین سیاست‌های ملی مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت.

    وی یادآور شد: همچنین در جلسه یاد شده مجتمع بوستان پسته بوئین‌زهرا با هدف ایجاد فضای سبز و باغ نمادین پسته، ایجاد فضای مناسب جهت ارائه و ترویج صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی منطقه بوئین‌زهرا، برندسازی شهر بوئین‌زهرا بر پایه محصولات و پتانسیل‌های خاص منطقه و ایجاد فضای مناسب جهت جذب گردشگران و مسافران و ارائه خدمات به مسافران و شهروندان، در جلسه مطرح و با کلیات اجرای آن موافقت شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار