مدیران خودروعصر اعتبار

چند باور نادرست درباره کولر گازی

عصر ساختمان- گروهی به اشتباه گمان می‌کنند که کولر گازی بسیار گران تر از انواع آبی است اما اگر راندمان و بهره وری آن ها را در نظر بگیریم، واقعاً اینطور نیستند. کولر آبی علاوه بر برق، آب زیادی هم مصرف می‌کند.

چند باور نادرست درباره کولر گازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، تمامی کولرهای گازی عموماً وسیله سرمایشی نیستند و هرساله هم به امکانات آن ها افزوده می شود.هر کولر گازی که هیت پمپ داشته باشد، قابلیت گرمایش نیز دارد قابلیتی که در بعضی مواقع شدیداً هم کاربردی است. برخی برندها مدعی هستند که سیستم گرمایش مدل های جدیدتر این کولرها، قادرند تا دمای منفی 10 درجه را گرم کنند. به طور کلی استفاده از گرمادهی کولر گازی و مصرف برق آن، نسبت به حالت سرمایش تفاوت چندانی ندارد اما مسلماً استفاده از یک پکیج گاز سوز به صرفه تر است.

    با این وجود در حالتی که دیگر دستگاه های گرمازا، ناتوان از فراهم کردن یک گرمای متعادل و ایده آل هستند، کمک بسیار مفیدی است. بنابراین اگر توانایی راه اندازی سیستم گرمایشی اسپلیت خود را دارید برای بهینه سازی مصرف انرژی بر اساس متراژ فضا، درجه را تنظیم کنید و از زیاد گرم کردن فضا بپرهیزید.

    قبض های برق، نگران کننده خواهند شد

    گروهی به اشتباه گمان می کنند که کولر گازی بسیار گران تر از انواع آبی است اما اگر راندمان و بهره وری آن ها را در نظر بگیریم، واقعاً این طور نیستند. کولر آبی علاوه بر برق، آب زیادی هم مصرف می‌کند.

    شما می توانید با انتخاب درست یک کولر گازی با راندمان بالا، برخلاف این تبلیغات منفی حرکت کنید و در عوض هوای به مراتب مطبوع تری هم تنفس کنید. کمپرسور کولر ها در طول زمان با بهینه سازی همراه شدند که به مصرف برق کمتر منجر شد. موتورهای اینورتر، حاصل همین همراهی است.

    از نکات جالب توجه در برخی مدل های جدیدتر مثلاً کولر گازی ال جی ، وجود یک صفحه نمایش بر روی بدنه کولر است که در هر لحظه مقدار انرژی در حال مصرف را نشان می دهد. هم چنین با تنظیم درجه‌ی سانتی‌گراد مناسب برای محلی که در آن حضور دارید، می‌توانید به طور مستقیم بر میزای مصرف برق دستگاه اثر بگذارید. پس این بار بدون پیش داوری خرید کنید.

    دمای متعادلی ندارند

    تمامی کولرهای گازی دارای درجه تنظیم دما (ترموستات) هستند که کار متعادل نگاه داشتن دمای کولر گازی را انجام می دهد و با آن می توانید دمای محیط را تا هر قدر لازم باشد، کنترل کنید. قدرت پرتاب باد هم در متعادل نگاه داشتن دما دخیل است. قدرت پرتاب باد یعنی کولر تا چه فاصله ای می‌تواند باد خنک انتقال دهد که معمولاً برای نشان دادن آن، از عددی بر حسب متر استفاده می‌شود.

    برخی فناوری های جدیدتر به کار گرفته شده در این محصولات، باد را تنها در جهتی که افراد نشسته اند هدایت می کنند و به این ترتیب هوشمندانه انرژی را مصرف کنند، امکانی که در هیچ کولر آبی وجود ندارد.

    برای فضای ما مناسب نیستند

    کولرهای گازی طراحی انعطاف پذیری دارند البته در انتخاب کولر، ابعاد اتاق شما بسیار مهم است. همه انواع کولر ها نیاز به برق کشی جداگانه یا سوراخ کردن دیوار ندارند. از بین انواع کولرهای گازی، اسپلیت ها برای راه اندازی دردسر بیشتری دارند و در هر فضایی قابل استفاده نیستند اما کولرهای پنجره ای به سرعت آماده استفاده می شوند.

    در هنگام زمستان، کولر گازی پنجره ای را خیلی ساده می‌توان در جای دیگری قرار داد اما وجود اسپیلت ها را باید در تمام فصل سال تحمل کنید به همین دلیل با در نظر گرفتن قیمت کولر گازی ، زیباترین پنل موجود را انتخاب کنید. اما آن دسته از کاربرانی که هیچ یک از دو امکان نصب کولر پنجره ای یا دخل و تصرف در دیوار را ندارند، باز انتخاب سومی به نام کولرهای ایستاده هم وجود دارد.

    پر سر و صدا هستند

    برخلاف تصور رایج، کولرهای گازی اغلب کم سر و صدا هستند. آن چیزی که آن ها را پر سر و صدا می کند وقتی است که تمام بخش های کولر گازی در داخل اتاق قرار می گیرد. اگر این مشکل را نداشته باشید یک گزینه دیگر برای چک کردن باقی می ماند، کافیست به عدد دسیبل روی کاتالوگ یا جعبه دقت کنید، هر چه این عدد کمتر باشد یعنی دستگاه کم صداتر است.

    حالا نوبت خرید کولر است. اسپلیت ها ویژگی‌ها و امکانات جانبی متنوعی دارند شما می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید و از طریق فروشگاه اینترنتی زنبیل سریع ترین و بهترین راه برای دسترسی به این امکانات را پیدا کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار