مدیران خودروعصر اعتبار

یک عضو کمیسیون انرژی:

مصوبه مجلس برای معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی تا سقف الگوی‌مصرف عاقلانه‌ است

عصر ساختمان- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مصوبه مجلس در بودجه ۹۷ برای معافیت مدارس از پرداخت هزینه آب، برق و گاز تا سقف الگوی مصرف عاقلانه است.

مصوبه مجلس برای معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی تا سقف الگوی‌مصرف عاقلانه‌ است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی بختیار درباره مصوبه مجلس در بودجه 97 مبنی بر معافیت مدارس از پرداخت بهای آب و برق و گاز تا سقف الگوی مصرف، و با اشاره به مخالفت برقی‌ها با رایگان شدن برق در مدارس اظهار داشت: درباره این موضوع بررسی های زیادی را در کمیسیون تلفیق انجام دادیم، امروز متاسفانه مدیران مدارس که باید بیشتر به دنبال کارهای آموزشی باشند و وقتشان را صرف تربیت دانش آموزان کنند، باید وقت زیادی را صرف جمع آوری منابع مالی از اولیای دانش آموزان کنند تا بتوانند بهای آب و برق و گاز مدارس را پرداخت کنند.

    وی در ادامه گفت: در خیلی از مدارس به دلیل بدهی، آب، برق و گاز قطع می شود. در این مسئله یک طرف دولت قرار دارد و طرف دیگر آموزش و پرورش. مطابق قانون اساسی باید آموزش در کشور رایگان باشد و اصولا نباید از دانش آموزان و اولیا مبلغی را اخذ کنند. اما ما همه بار را بر روی دوش مدیر مدرسه انداخته ایم و مدیر مدرسه باید با هر شرایطی مدرسه را اداره کند.

    نماینده مردم گلپایگان در مجلس افزود: سال گذشته در خوانسار که یکی از شهرستان های سردسیر کشور است در شروع سال تحصیلی به دلیل بدهی، گاز کل مدارس قطع بود و مدیر مدارس توان پرداخت بدهی 70 الی 80 میلیونی را نداشتند.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امسال مجلس در این زمینه تصمیم عاقلانه ای گرفت و مدارس را از پرداخت بهای آب و برق و گاز تا سقف الگوی مصرف معاف کرد. برای اینکه هزینه ها نیز منطقی باشد مجلس مصوب کرد هر مدرسه ای که میزان مصرفش مطابق با الگوی مصرف باشد از پرداخت هزینه معاف است و اگر میزان مصرف بالاتر از سقف الگوی مصرف باشد باید کل مبلغ را بپردازد.

    بختیار خاطرنشان کرد: از آنجایی که ما در مصوبه مجلس به میزان مصرف تا سقف الگوی مصرف اشاره کردیم قصد داریم به دانش آموزان و اهالی تعلیم و تربیت این پیام را دهیم که باید میزان مصرفمان را بهینه کنیم. در کشور ما میزان مصرف انرژی بالاست و متاسفانه هفت برابر سرانه دنیا مصرف داریم.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: این مصوبه علاوه بر معافیت از پرداخت هزینه های آب و برق و گاز یک موضوع تشویقی است و دانش آموزان و مدارس را به رعایت الگوی مصرف تشویق می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو