مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران خبر داد؛

جایگزینی ۷۴۰ اصله از درختان خیابان ولیعصر(عج)

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از احیاء و ساماندهی درختان خیابان ولیعصر (عج) خبر داد و افزود: ‌در فاز اول این طرح ۷۴۰ اصله درخت جایگزین درختان مبتلا به قارچ سرطان رنگی در خیابان ولیعصر خواهند شد.

جایگزینی ۷۴۰ اصله از درختان خیابان ولیعصر(عج)
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مختاری در تشریح عمر مفید درختان، گفت: عمر مفید یک درخت تا زمانی که پوسیدگی آن آغاز و در مرحله بعد خشک می‌شود تلقی می‌شود. بی‌تردید عوارض تغییر اقلیم، کاهش منابع آبی و از طرفی افزایش جمعیت در شهرها شرایط سختی را برای درختان ایجاد کرده است. در این میان درختان خیابان ولیعصر که باید به عنوان شایسته‌ترین خیابان تهران از صلابت و طراوت برخوردار باشند، دچار تنش‌های متعددی ظرف سال‌های گذشته شده‌اند.

    وی ادامه داد: علیرغم اقدامات شهرداری برای حفظ درختان خیابان ولیعصر، شدت تنش به حدی بوده که مجبور شدیم برخی از آنها را به دلیل ابتلا به نوعی قارچ به نام سرطان رنگی جایگزین کنیم لذا شهرداری تهران می‌کوشد درختانی که امکان احیای آنها وجود ندارد را با درختان شاداب و سالم جایگزین کند.

    وی تاکید کرد: مرحله اول طرح احیاء و جایگزینی درختان خیابان ولیعصر امروز (جمعه) با حضور شهردار تهران آغاز می‌شود و این آغاز طرحی است که ان‌شاءالله با اجرای آن شادابی و طراوت به خیابان ولیعصر بازگردانده می‌شود. تمامی این طرح توسط کارشناسان داخلی و مطالعات و تولیدات داخلی انجام می‌شود.

    وی در تشریح برنامه‌های شهرداری تهران برای هفته منابع طبیعی، تصریح کرد: شهرداری تهران در این هفته با هدف احیای فضای سبز شهر تهران برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که در نخستین روز آن یعنی امروز (جمعه) 740 درخت کهنسال با قدمت 12 تا 19 سال در جنوب محور ولیعصر و در دو طرف این خیابان غرس می‌شود.

    مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در سال 1308 کاشت درختان چنار در خیابان ولیعصر به طول 18 کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت آغاز شده است، افزود: بر اساس آنچه که در تاریخ به آن اشاره شده، در دو طرف این خیابان در سال 1320 به طول هر دو متر یک درخت چنار کاشته شده و به این ترتیب در مسیر رفت 9000 درخت چنار و در مسیر برگشت نیز 9000 درخت دیگر یعنی مجموعا 18 هزار درخت چنار کاشته شده است. در حال حاضر نیز در سطح این خیابان 15 هزار و 520 اصله درخت چنار وجود دارد که برخی از آنها به قارچ سرطان رنگی مبتلا شده‌اند و باید جایگزین شوند.

    وی تاکید کرد: با دستور شهردار تهران احیاء و ساماندهی درختان خیابان ولیعصر در اولویت کاری سازمان بوستان‌ها قرار گرفته و برابر همین دستور در ایام هفته منابع طبیعی هر روز مراسم ویژه‌ای برای کاشت درخت در سطح تهران برگزار می‌شود.

    وی در تشریح برنامه‌های شهرداری تهران در هفته درختکاری افزود: فردا (شنبه) کاشت درخت دانش را با حضور وزرای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات در اردوگاه شهید باهنر خواهیم داشت و روز یکشنبه با حضور وزیر ارشاد در باغ هنرمندان مراسم کاشت درخت انجام خواهد شد. درخت ایثار نیز در روز دوشنبه با حضور رییس بنیاد امور ایثارگران کاشته خواهد شد و روز سه‌شنبه 15 اسفند ماه هم با حضور رییس‌جمهور و شهردار تهران پروژه جنگل کاری 1200 هکتاری همراه با آبیاری قطره‌ای انجام خواهد شد. در روز چهارشنبه درخت امید با حضور وزیر بهداشت و روز پنجشنبه درخت صلح و دوستی با حضور وزیر امور خارجه کاشته خواهند شد. در روز جمعه نیز درخت مادر با حضور معاون زنان رییس‌جمهور در بوستان بهشت مادران کاشته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو