مدیران خودروعصر اعتبار

آبیاری هوشمند فضای سبز در غرب پایتخت

عصر ساختمان- بوستان های غرب پایتخت به سیستم آبیاری هوشمند تجهیز می شود.

آبیاری هوشمند فضای سبز در غرب پایتخت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 5، از هوشمند سازی شبکه آب رسانی بوستان های منطقه خبر داد .

    علی بخشی گفت : با هدف صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه های نیروی انسانی و حفظ و نگهداری بهینه فضای سبز، بوستان های سطح منطقه به سیستم آبیاری هوشمند مجهز می شوند. از جمله فضاهای تجهیز شده به این سیستم، بوستان جانبازان در حدود 3.5 هکتار مساحت است که مجهز به آبیاری بارانی هوشمند شده است. اجرای این طرح با نصب 56 عدد شیر قطع و وصل برقی و دستگاه کنترل مرکزی در بوستان های منطقه امکان پذیر شد .

    از مزایای آبیاری بارانی هوشمند، می توان به صرفه جویی و کاهش هزینه های نگهداشت فضاهای سبز درسطح منطقه تا حدود 95 درصد، جلوگیری از کاهش هدر رفت آب در اثر زمان باز و بسته کردن شیرها، خطاهای نیروی انسانی در ساعات آبیاری قطعات در فصول مختلف سال و استفاده از نیروهای کارگری آبیار که به صفر رسیده است اشاره کرد. 

    مناسب سازی معابر با نصب جان پناه

    با نصب جان پناه در معابر منطقه 5، تردد عابران پیاده مناسب سازی می شود .

    محمد باقر اسدی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام این خبر گفت: ایمن سازی معابر شهری یکی از مهم ترین دغدغه‌های اصلی حوزة ترافیک منطقه بوده به همین دلیل در این پروژه که در تمام طول سال با بازدید میدانی کارشناسان ترافیک در حال اجراست، درخواست های مردمی و مطالبات پلیس راهور نیز مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و پس از تأیید ضرورت اجرا طی برگزاری کمیته‌های فنی دوره‌ای حوزه ترافیک و مکاتبات لازم با اداره کل ایمنی و اخذ مصوبه نهایی، مرحله ایمن سازی معابر اجرایی شد.

    "نصب جان‌پناه" یکی از طرق ایمن سازی معابر است که با بررسی و تبادل نظر در خصوص مشخصات فنی معبر و استماع گزارش راهور مبنی بر آمار تصادفات و آسیب های موقعیت کنونی و یا برآورد آسیب های احتمالی معبر جدیدالاحداث تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

    بر اساس همین خبر طی 4 ماه گذشته، نصب جان پناه درخیابان باهنر(خجسته‌پور)، خیابان شاهد محدوده میدان استاندارد و خیابان اردوشاهی انجام شده است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو