مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب:

ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای اسکان دایمی زلزله زدگان اولویت دارد

عصر ساختمان- سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب گفت: ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای اسکان دایمی زلزله زدگان در این شهرستان اولویت اصلی است و این مهم باید با حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی به صورت جدی دنبال شود.

ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای اسکان دایمی زلزله زدگان اولویت دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محبت جمالی نیا روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سرپل ذهاب افزود: برای شتاب بخشیدن به روند ساخت و ساز باید از وقت کشی و بروکراسی اداری پرهیز کرده و عملیات اجرایی را سرعت دهیم.
    وی اضافه کرد: صدور پروانه ساختمانی و تامین مصالح، تولید مصالح در منطقه، نظارت بر قیمت ها و کم فروشی ها، استفاده کاربردی از ماشین آلات می تواند در امر بازگشت زلزله زدگان شهر به واحد مسکونی خود کمک شایانی کند و این امر جز همکاری مسئولان محقق نمی شود.
    سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب در ادامه گفت: سازمان استاندارد، ناظران شهرداری، نظام مهندسی، بنیاد مسکن، صنعت، معدن و تجارت در امر تامین مصالح ساختمانی و بازسازی واحدهای مسکونی، تجاری و اداری نقش مهمی دارند از این رو باید پای کار باشند و از لحاظ فنی، نظارت و دقت لازم را داشته باشند.
    جمالی نیا همچنین با توجه به گرمسیر بودن سرپل ذهاب بر نگاه بهداشت زیست محیطی در امرساخت و ساز تاکید کرد.
    وی افزود: نیاز است در خروج و تجمع نخاله های ساختمانی، دفع مصالح و بازیافت نخاله ها و همچنین جلوگیری از شیوع بیمارهای واگیردار با بینش و نگرش خاصی اقدام های لازم به کار گرفته شود.
    تاکنون 18 هزار و 592 واحد مسکونی و تجاری آسیب دیده زلزله 7.3ریشتری 21 آبان در شهرستان سرپل ذهاب از سوی ستاد معین استان اصفهان ارزیابی خسارت شده است.
    هم اکنون 2 استان خراسان رضوی و مازندران در کنار استان اصفهان به عنوان معین بازسازی سرپل ذهاب نیز انتخاب شده اند.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
    سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار