مدیران خودروعصر اعتبار

خبرهای خوش از ۶۳۰ واگن جدید مترو

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت متروی تهران از گشوده شدن پاکت ضمانت و قیمت مناقصه بین‌المللی ساخت ۶۳۰ واگن متروی تهران خبر داد.

خبرهای خوش از ۶۳۰ واگن جدید مترو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهندس امام با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه دولت موظف است تا دو میلیارد یورو برای کمک به توسعه ناوگان متروی کلانشهرها کمک کند و بودجه اختصاص دهد، گفت: بر همین اساس دولت خرید 2000 دستگاه واگن برای متروی کلانشهرها را در دستور کار قرار داد که از این میان 1050 دستگاه واگن متعلق به متروی تهران خواهد بود.

    مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه در مرحله اول تأمین 630 دستگاه واگن با بدنه آلومینیومی از سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت، گفت: مقرر شد که مناقصه بین‌المللی برگزار شود که در این راستا 15 شرکت بین‌المللی شرکت کردند که نهایتا بعد از طی مراحل مختلف سه شرکت برای ساخت 630 واگن متروی تهران با بدنه آلومینیومی پاکت ضمانت نامه و مناقصه ارائه کردند.

    وی با بیان اینکه پس از گشودن پاکت‌ها مشخص شد که مدارک و ضمانت‌نامه دو شرکت ایراد دارد، گفت: نهایتا کنسرسیوم چین و شرکت واگن‌سازی تهران پاکت خود را در اختیار وزارت کشور قرار داده و مدارک‌شان مورد بررسی قرار گرفت و همچنین پاکت قیمت نیز گشوده شده است و منتظر وزارت کشور هستیم تا نهایتا برنده نهایی این مناقصه را اعلام کنند.

    امام با بیان اینکه برای تولید این واگن‌ها از فاینانس استفاده خواهد شد، گفت: تامین کننده مالی مرحله اول تولید واگن‌ها یک شرکت چینی است که نقش فاینانسر را بر عهده دارد اما مراحل استفاده از فاینانس طولانی است و حدود شش ماه تا یک سال زمان می‌برد و بعد از اولین گشایش ال سی 23 ماه زمان لازم است تا اولین محموله واگن‌ها در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

    مدیر عامل مترو تهران با بیان اینکه 630 واگنی که پاکت ضمانت و قیمت آن در وزارت کشور گشوده شده متعلق به تهران است، گفت: متروی تهران می‌بایست از این محل 420 واگن دیگر تحویل بگیرد که وزارت کشور باید در مورد مناقصات بعدی تصمیم گیری کند اما خوشبختانه پس از پیگیری‌های فراوان پاکت ضمانت و قیمت 630 واگن متروی تهران گشوده شده و منتظر اعلام نهایی وزارت کشور در مورد شرکت برنده هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار