مدیران خودروعصر اعتبار

برگشت لایحه بهره برداری از ۲ زمین برای احداث موزه ایران درودی

عصر ساختمان- بررسی لایحه مجوز واگذاری قطعه زمینی برای احداث موزه آثار نقاشی ایراندخت درودی دستور جلسه شورای شهر تهران بود که پس ازنظر اعضای شورای شهر تهران به کمیسیون مشترک برای اعلام نظر نهایی بازگشت.

برگشت لایحه بهره برداری از ۲ زمین برای احداث موزه ایران درودی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، ابراهیم خلیل آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: ایراندخت درودی هنرمند نقاش است که بیش از 62 سال از عمر خود را صرف این هنر کرده است و از برندهای اول نقاشی جهان به شمار می رود.

    وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای شهر تهران واگذاری املاک و زمین ها بر اساس نظر شورا باید انجام گیرد از این روی این لایحه توسط شهردار به شورای شهر تهران برای تصمیم گیری نهایی ارسال شد.

    محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در تشریح این موضوع تصریح کرد: رای شورای شهر تهران به موضوع حق بهره برداری از این زمین به موسسه ای حقوقی با عنوان این هنرمند اختصاص داده خواهد شد که البته از شهرداری تهران نیز در این هیئت حقوقی عضو و نماینده حضور دارد.

    وی اظهار داشت: این هنرمند 50 نقاشی خود را به این مجموعه اهدا کرده و قرار است که این مجموعه در این موزه به نمایش گذاشته شود.

    سید حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران ضمن اعلام موافقت با این لایحه در قالب سوالی خواستار شفاف سازی موضوع در حوزه مالی و حقوقی این موضوع و نقاشی ها شد.

    خلیل آبادی در پاسخ به این سوال تاکید کرد: خانم درودی طی نامه ای اعلام کرده است که این 50 اثر را به مردم اعطا کرده است و این آثار به عنوان اموال عمومی به حساب می آیند.

    علی اعطا دیگر عضو شورای شهر تهران بود که با تاکید بر موافقت با کلیت این موضوع مکان در نظر گرفته شده برای ایجاد موزه نقاشی را مناسب ندانست و تصریح کرد: خیابان 64 یوسف آباد که برای این موضوع در نظر گرفته شده است اصلا در پهنه فرهنگی نیست و این می تواند موزه نقاشی را منزوی کرده و در حتی برای نام خانم دکتر ایراندخت درودی نیست.

    وی خواستار جابه جایی مکان درنظر گرفته شده برای ایجاد این موزه و انتقال آن به محلی با پهنه بندی فرهنگی در شهر تهران شد.

    حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر دغدغه های عنوان شده گفت: در حقیقت کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نگران سرمایه های فرهنگی و اجتماعی شهر و کشور است و اگر هرچه سریعتر مکانی را برای آن مشخص نکنیم این آثار که نشان دهنده فرهنگ و تاریخ ایران است در معرض آسیب قرار می گیرد.

    در نهایت این دستور جلسه با توجه به عدم اظهار نظر کمیسیون نظارت و حقوقی به کمیسیون مشترک بازگشت داده شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو