مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت و ساز در ایام نوروز محدود می شود

عصر ساختمان- مدیرکل معماری و ساختمان شهر تهران با اشاره به اجرای طرح "پیشواز نوروز" از محدودیت در اجرای عملیات ساختمانی، نظارت بر ساخت و ساز در مناطق ۲۲ گانه و دفاتر خدمات الکترونیک شهر، افزایش گشت ویژه جلوگیری از سدمعبر و بروز تخلفات ساختمانی و نظافت فضای محوطه کار گاه های ساختمانی در ایام نوروز خبر داد.

ساخت و ساز در ایام نوروز محدود می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سید حمید موسوی در تشریح طرح "پیشواز نوروز" گفت: در نظر داریم در ایام نوروز با ممنوعیت ساخت و ساز، سطوح بالاتری از ایمنی و آسایش را برای شهروندان تامین کنیم. به همین منظور دستورالعمل طرح پیشواز نوروز تدوین شده و به زودی جهت اجرا به مناطق ابلاغ خواهدشد.

    وی افزود: طرح "پیشواز نوروز" در سال جدید با هدف بهبود سیما و منظر شهری با مشارکت شهروندان و ارتقای سطح کیفی وضعیت نگهداشت شهر در حوزه ساخت و ساز و همچنین بهره گیری از مشارکت صاحبان املاک در حال ساخت در امر نگهداشت شهر انجام می شود.

    مدیرکل معماری و ساختمان  شهر تهران با اشاره به اینکه طرح "پیشواز نوروز" به زودی آغاز خواهدشد و تا 15 فروردین 1397 ادامه خواهد داشت، گفت: در این طرح که با رویکرد ناحیه محوری برنامه ریزی شده، تمهیداتی اندیشیده شده که مطابق با آن ممنوعیت عملیات تخریب ساختمانی، گودبرداری و خاک برداری صورت خواهد گرفت. ضمن اینکه بعد از بررسی های لازم دراین مورد زمان دقیق این ممنوعیت ها اعلام خواهد شد.

    موسوی نظارت بر گودهای رها شده و پیگیری ایمن سازی این گودها را از جمله مواردی عنوان کرد که در طرح پیشواز نوروز بیش از گذشته دنبال خواهد شد.

    وی تصریح کرد: توجه به پیام های شهروندان در حوزه ساخت و ساز و پاسخگویی و بررسی از سوی معاونت های شهرسازی و معماری مناطق نیز از اولویت های برنامه های ایام نوروز است.

    مدیرکل معماری و ساختمان  شهر تهران با اشاره به اینکه هر ساله در ایام نوروز و مناسبت های خاص همچون مناسبت های ملی، مذهبی، تعطیلات نوروز و ... شاهد افزایش تخلفات ساختمانی توسط افراد سودجو و فرصت طلب بوده ایم، افزود: در صدد هستیم با اتخاذ تدابیر ویژه شاهد کاهش چشمگیر تخلفات ساختمانی در ایام تعطیلات نوروز باشیم. در طرح پیشواز نوروز97 نیز  شرکت شهربان مکلف به افزایش فعالیت اکیپ های نظارتی و اجرایی جهت جلوگیری از بروز هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر دستگاه ها در حریم و  محدوده قانونی تهران است.

    موسوی ساماندهی محوطه کارگاه های ساختمانی، نظارت بر پاکیزگی  محوطه عمومی کارگاه های ساختمانی، نظارت بر جمع آوری مصالح و نخاله های ساختمانی و حفظ فضاهای سبز حاشیه ساختمان های درحال ساخت و رعایت ایمنی داربست ها و تاورکرین ها را از جمله مواردی عنوان کرد که کارشناسان مناطق باید با توجه به چک لیست های مربوطه ، نظارت دقیق داشته باشند و گزارش های مربوطه را  با مستندات ارایه کنند.

    مدیر کل معماری و ساختمان  در ادامه تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با هماهنگی های انجام شده با دادسراهای مرتبط و عوامل انتظامی، امکان دریافت دستورات و احکام قضایی مورد نیاز جهت برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز وفق قوانین و مقررات با هرگونه تخلفی برخورد قانونی صورت بگیرد.

    موسوی  در پایان ابراز داشت طرح پیشواز نوروز به همراه دستورالعمل های فنی و اجرایی معاونت شهرسازی و معماری به مناطق 22 گانه ابلاغ و گزارش عملکرد مناطق و نواحی مورد رصد بررسی در قالب گزارش های روزانه ، هفتگی و نهایی قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار