مدیران خودروعصر اعتبار

کلیات طرح تدوین سیاست‌ها و اولویت‌های برنامه سوم شهرداری تهران به تصویب رسید

عصر ساختمان- اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش کلیات طرح تدوین سیاست‌ها و اولویت‌های برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

کلیات طرح تدوین سیاست‌ها و اولویت‌های برنامه سوم شهرداری تهران به تصویب رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، امروز در چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در تشریح سیاست‌ها و اولویت‌های برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران به طرح سیاست‌ها، راهبردهای اساسی، اولویت‌ها، مسائل کلیدی، الزامات، ویژگی‌ها و رویکردهای تدوین شده برای این برنامه اشاره کرد و افزود: در ماده واحده‌های این طرح شهرداری مکلف شده گزارش عملکرد اجرای برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران مشتمل بر گزارش عملکرد طرح‌ها و پروژه‌های تکمیل شده نیمه تمام به همراه اهداف کمی برنامه‌ها و شاخص‌های اندازه گیری عملکرد را ارائه کند.

    وی افزود: شهرداری مکلف است گزارش تحلیل از کیفیت برنامه مصوب و دلایل عدم تحقق احتمالی برخی از اهداف برنامه یاد شده را تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به شورای شهر تهران ارائه کند. در لایحه برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران و برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری تهران که از سال 1398 تا 1402 را شامل می‌شود. سیاست‌ها، راهبردهای اساسی با رعایت سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری، اولویت‌ها و مسائل کلیدی شهر و شهرداری و اقدامات اجرایی، سطوح، چهارچوب و ساختار برنامه و گزارشگری نظارت، پایش و ارزیابی تا پایان دی ماه سال آینده جهت بررسی و تصویب به شورای شهر تهران ارائه خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، میرزایی معاون برنامه ریزی و امور شورای شهرداری تهران نیز در تشریح سیاست‌ها و اولویت‌های برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران گفت: در جلسه‌ای که چندی پیش در مورد رویکردها و سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران برگزار شده بود اعلام کرده بودیم که باید اهداف برنامه برای تدوین مشخص شود.

    وی افزود: عقلانیت و هدفمندی که در تدوین این برنامه مورد تاکید قرار گرفته است. از موضوعات بسیار پراهمیت است و در بخش هدفمندی باید به این نکته توجه کنیم که این موضوع در سپهر تعیین اهداف و اولویت‌های شهر برای پایان برنامه محقق خواهد شد. در حقیقت باید مشخص شود که شهر به کجا می‌رود و آمال و اهدافش در پایان برنامه سوم چه خواهد بود.

    میرزایی ادامه داد: با وجود اینکه ظرف دو ماه گذشته مطالعات و مقدمات برنامه را انجام داده‌ایم اما باید اهداف و سیاست‌های برنامه توسط شورا به ما ابلاغ شود که این سیاست‌ها می‌تواند اهدافی که شورای قبلی تعیین کرده باشد و یا اهداف و سیاست‌های جدیدی باشد که در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران درباره آنها تصمیم گیری شده است.

    وی تاکید کرد:‌ امیدواریم در جلسه امروز اهداف و سیاست‌های جدیدی که تدوین شده مورد موافقت اعضا قرار گیرد.

    پیشنهاد فخاری و تشکیک در رأی گیری آن

    در ادامه بررسی سیاست‌ها و اولویت‌های برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران، الهام فخاری در بخش اولویت‌ها و مسائل کلیدی شهر که 7 اولویت برای آن تعیین شده تاکید کرد که سلامت اجتماعی، سبک زندگی و سلامت روان نیز به این بخش اضافه شود.

    در جریان رأی گیری برای این پیشنهاد هنگام رأی گیری احمد مسجدجامعی یکی از اعضای شورای شهر تهران در حال مکالمه با تلفن همراه بود که پس از رأی گیری اعلام کرد که با این طرح موافق است. این در شرایطی بود که تا پیش از رأی احمد مسجدجامعی پیشنهاد الهام فخاری 9 رأی موافق و 7 رأی مخالف آورده بود.

    در این میان صدر اعظم نوری در خصوص رأی گیری مجدد اعتراض کرد و گفت: نباید یک جایی رأی گیری به صورت سیستمی باشد و جای دیگر به صورت دستی انجام شود. متاسفانه ریاست شورا به برخی از اعضا همواره اجازه صحبت می‌دهد و این افراد هر موقع که می‌خواهند توضیح می‌دهند و پرسشی را مطرح می‌کنند. نباید مبنایی خارج از آئین‌نامه بگذاریم و رویه‌ای را خارج از آئین‌نامه پایه گذاری کنیم.

    محسن هاشمی ریاست شورای شهر تهران در جواب خانم نوری تصریح کرد: در جایی که رأی گیری سیستمی می‌شود می‌تواند دوباره به صورت دستی نیز آراء شمرده شود. سال 88 هم ما می‌گفتیم دوباره به صورت دستی آرا شمرده شود. من به عنوان ریاست شورا اختیار دارم و از اختیاراتم استفاده می‌کنم و رأی آقای مسجدجامعی را حساب می‌کنم.

    نهایتا با تصمیم ریاست شورا رأی احمد مسجدجامعی در شمارش به حساب آمد و پیشنهاد الهام فخاری با 10 رای موافق و 7 رای مخالف به تصویب رسید.

    در بخش دیگری از بررسی سیاست‌ها و اولویت‌های برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران امینی نائب رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد که در بند دوم سیاست‌های تدوین شده موضوع نظارت که مقرر شده بوده توسط کمیسیون برنامه و بودجه انجام شود. به نظارت همه کمیسیون‌های تخصصی شورا تغییر پیدا کند. به این ترتیب تمامی کمیسیون‌های تخصصی شورا با استفاده از مشورت نخبگان اقدامات لازم برای نظارت و پایش را انجام خواهند داد که نهایتا این پیشنهاد امینی با 12 رأی موافق و 5 رأی مخالف به تصویب رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار