مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکل مسکن هنرمند هرمزگانی را حل کرد

عصر ساختمان- در پی انتشار گزارش خبری ایرنا از خانه به دوشی 'قنبر راستگو' هنرمند و نوازنده هرمزگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مشکل مسکن این هنرمند پرآوازه کشور را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکل مسکن هنرمند هرمزگانی را حل کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از هزینه های مسکن قنبر راستگو را تقبل کرده و متعهد شد که از محل صندوق حمایت از هنرمندان این کار انجام شود.
    احمد مرادی اضافه کرد: بخش دیگری از هزینه های مسکن این هنرمند از سوی استانداری هرمزگان و مسئولان استانی تامین می شود.
    وی بیان کرد: هزینه دقیق ساخت و تامین مسکن این هنرمند هنوز برآورد نشده بنابراین قرار شد پس از رسیدگی و مذاکره لازم این موضوع به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام تا هر چه زودتر اجرایی شود.
    نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زیبنده نیست که استاد قنبر راستگو، نوازنده شاخص سازهای محلی کشور در این سن و سال از مشکل مسکن رنج ببرد.
    چهارم بهمن 96 گزارشی با عنوان « خانه به دوشی در 70 سالگی نفسم را گرفته است» بر روی خروجی ایرنا قرار گرفت که بازتاب گسترده ای در جامعه داشت.
    قنبر راستگو معروف به 'خالو قنبر'  گفته بود که چند سال پیش تنها سرپناه خود و خانواده ام در حوزه طرح های توسعه ای شهرداری بندرعباس قرار گرفت و خانه ام خراب شد.
    خالو قنبر ادامه داد: شهرداری به جای خانه ای که خراب کرد فقط 28 میلیون تومان به من داد که حتی در روستاهای هرمزگان هم نمی شود با آن خانه تهیه کرد و تنها کاری که توانستم انجام دهم رهن مسکن بود و مجبورم هر سال اسباب کشی کنم.
    وی اضافه کرد: مسئولان همیشه به بنده محبت دارند و اظهار می کنند که من و هنرم را دوست دارند اما از آن ها درخواست دارم این محبت و دوست داشتن را در عمل نشان دهند و من و خانواده ام را از این همه رنج و سرگردانی نجات دهند.
    نام این هنرمند هرمزگانی سال 95 به عنوان «میراث ناملموس» در فهرست میراث معنوی کشور ثبت شد.
    خالو قنبر تاکنون چندین بار در جشنواره های ملی و بین المللی به روی صحنه رفته و ساز جفتی نواخته است.
    استاد قنبر راستگو نوازندگی را از 12 سالگی آغاز کرده و همچنان با تبحر ساز جفتی می نوازد.
    نام این هنرمند در فهرست میراث معنوی کشور ثبت شده و بارها در داخل و خارج از ایران به روی صحنه رفته و عنوان و افتخار کسب کرده که می توان به مقام نخست جشنواره موسیقی فجر و یا اجرای برنامه در فستیوال 2040 کشور اتریش اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار