مدیران خودروعصر اعتبار

در مراسم امضای تفاهمنامه مطرح شد؛

تامین مسکن مددجویان باهمکاری اتاق تعاون

عصر ساختمان- با امضای تفاهمنامه بین اتاق تعاون ایران و کمیته امداد امام خمینی(ره)،معیشت مددجویان به لحاظ اشتغال و مسکن بهبود می یابد.

تامین مسکن مددجویان باهمکاری اتاق تعاون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بعد از ظهر امروز تفاهم نامه متشرکی بین بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به میزبانی اتاق تعاون به امضا رسید.

    در این مراسم عبداللهی با تاکید بر اینکه بخش تعاون به عنوان یکی از سه رکن مهم اقتصاد کشور در کنار بخش دولتی و خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردارد و رشد خوبی بعد از انقلاب داشته است، گفت: هم اکنون ١.٥ میلیون تعاونی در دنیا فعال است؛ همچنین در کشورمان ١١۰ هزار تعاونی فعال وجود دارد که ١٤میلیون نفر ذینفع هستند اما این حجم از تعاونی ها به ٤۰ میلیون نفر و اگر سهام عدالت را در نظر بگیریم به ٥۰ میلیون نفر ارائه خدمات می کنند.

    عبدالهی با اشاره به اینکه تعاونی های کشور در حوزه های خدمات،کشاورزی و صنعت فعال هستند و ٥٥ درصد مرغ کشور از طریق تعاونی ها تولید می شود افزود: همچنین نیمی از حمل و نقل کشور توسط تعاونی ها صورت می گیرد. در عین حال باید گفت که یک  سوم شرکتهای دانش بنیان نیز در قالب تعاونی فعالیت می کنند.

    رئیس اتاق تعاون ایران اقتصاد تعاونی را عامل ارتقا زندگی عامه مردم عنوان کرد و افزود: همچنین یکی از ظرفیت های مهم بخش تعاون فروشکالا توسط فروشگاه های تعاونی و صادرات است.

    وی همچنین به صندوق ضمانت توسعه و بانک توسعه تعاون اشاره کرد و گفت:این دو نهاد از ظرفیت های بخش تعاون است که می توانند به توسعه بخش تعاون کمک کنند.

    همکاری دو جانبه برای تامین مسکن مددجویان

    در این مراسم پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با بیان اینکه مهمترین اولویت مددجویان، اشتغال است، گفت:سه میلیون نفر مددجوی کمیته امداد هستند و ١.٥ میلیون نفر هم مددجوی موردی هستند.

    وی تاکید کرد:برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد امام  در سال جاری ٢١ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که باید ١٤۰ هزار شغل برای مددجویان ایجاد شود.

    فتاح سقف وام برای اشتغال مددجویان را ٢۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت:این وام به شکل قرض الحسنه برای اشتغال به آنان پرداخت می شود.

    رئیس کمیته امداد با بیان اینکه با ایجاد اشتغال و توانمندسازی طی 2 تا 3 سال آتی مددجویان می توانند از تحت پوشش کمیته امداد خارج شوند ادامه داد: ایجاد اشتغال برای یک نفر همراه با ریسک است اما اگر ایجاد اشتغال در قالب تعاونی باشد خطر پذیری شغل کمتر می شود.

    وی یکی دیگر از مشکلات مددجویان را نداشتن مسکن عنوان کرد و گفت: اتاق تعاون در این زمینه می تواند مددجویان را برای صاحب مسکن شدن یاری کند.

    فتاح ادامه داد: مددجویان کمیته امداد بزرگترین تولید کننده فرش دستی در ایران هستند به طوری که سالانه ٣۰ الی ٤۰ میلیارد تومان فرش را از آنان خریداری می کنیم.

    رئیس کمیته امداد امام ادامه داد: اگر اتاق تعاون امکان صادرات داشته باشید برای صادرات فرش‌های ما که در انبار مانده بسیار فرصت خوبی است.

    در پایان این نشست عبدالهی پیشنهاد کرد: کمیته مشترکی بین دو نهاد اتاق تعاون و کمیته امداد برای پیگیری و اجرای تفاهمنامه ایجاد شود که مورد قبول واقع شد.

    در این نشست تفاهمنامه همکاری بین بهمن عبدالهی رییس اتاق تعاون ایران و پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) امضاشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار